پلیس جمهوری چک اعلام کرد چندین قبضه سلاح دست‌ساز در اردوگاه پناهجویان شمال شرقی این کشور کشف کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک؛ کارمندان اهل جمهوری چک که در اردوگاه پناهجویان شمال شرقی این کشور مشغول به کار هستند با تغییرات مشکوکی در اشیاء داخل ساختمان مواجه شدند و برای پیگیری بیشتر نیروهای پلیس را در جریان گذاشتند. پلیس جمهوری چک با مشاهده صندلی‌ و میزهای شکسته در ساختمان اردوگاه متوجه شدند اتفاقی در حال روی دادن است. 

تحقیقات بیشتر و بازرسی بدنی از پناهجویان نشان داد آنها اقدام به ساخت چاقوهای دست‌ساز کرده‌اند و تقریبا تمام ساکنان اردوگاه با خود سلاح سرد حمل می‌کنند. حدود 240 پناهجو از کشورهای درگیر جنگ و ناآرامی در خاورمیانه و شمال آفریقا در این اردوگاه اسکان دارند و اعلام کردند برای حفاظت از خود و تامین امنیت خانواده‌شان مجبور به حمل سلاح سرد هستند.

بیش از 6 هزار مهاجر غیرقانونی امسال در جمهوری چک شناسایی و بازداشت شدند که 2 برابر مدت مشابه سال گذشته است. این افراد زندانی نمی‌شوند؛ بلکه تا مشخص شدن وضع دیپلماتیک آنها به اردوگاه پناهجویان فرستاده می شوند. اروپا با بزرگترین بحران پناهجویان از جنگ جهانی دوم مواجه شده است، کشورهای اروپایی از ابتدای سال جاری میلادی با ورود 500 هزار پناهجوی فاقد مدارک قانونی مهاجرت مواجه شده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار