آیت الله مکارم شیرازی گفت:آیا می‌توان باز کردن مسیر حرکت حجاج را گردن قضا و قدر الهی انداخت؟ اقدامات آنها نشان می‌دهد که معنای صحیح قضا و قدر الهی ندانسته‌اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید گفت:آیا می‌توان باز کردن مسیر حرکت حجاج را گردن قضا و قدر الهی انداخت؟ اقدامات آنها نشان می‌دهد که معنای صحیح قضا و قدر الهی ندانسته‌اند.

وی افزود:
مفتی عربستان در سخنانی بیان کرده برخی افراد آرزو دارند در منا کشته شده و به این وسیله به درجات بالایی برسند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مدیریت و برخورد با حادثه منا نادرست است گفت: آل سعود می‌توانست با برخورد و اقدام درست آبی بر آتش این حادثه بریزد در حالی که به صورت غیرمنطقی عمل کرد و اکنون نیز این حادثه را به بی‌نظمی حجاج مربوط می‌دانند.

آیت الله مکارم شیرازی
با اشاره به اقداماتی که عربستان در این حادثه می‌توانست انجام دهد گفت: ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان این حادثه از جمله امور بود و در بخشی دیگر می‌توانست با مسببان و خطاکاران این حادثه برخورد کرده و آنها را به مجازات اعمال خود برساند.

مرجع عالیقدر شیعیان خاطرنشان کرد:
آل سعود برخورد نادرستی با این حادثه داشت که از اصل حادثه کمتر نیست و این امر تاسف را به همراه داشته است و حتی آل خلیفه به سعودی‌ها در زمینه حج موفق تبریک گفته است که از نادانی آنها سرچشمه می‌گیرد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.