مراسم بزرگداشت حاج محسن حاجی حسنی کارگر نابغه قرآنی مشهد مقدس با حضور جمع زیادی از جامعه قاریان و قرآن دوستان مشهدی با چشم و دلی بارانی برگزارشد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،در این مراسم قاریان برجسته و ممتازکشوری و بین المللی مشهد وشاگردان استاد محسن حسنی کارگر با تلاوت آیات قرآن یاد این قاری قرآن را گرامی داشتند.

*در این مراسم پیام تسلیت امام جمعه مشهد نیز قرائت شد

آیت الله علم الهدی در این پیام درگذشت جوان مومن ،انقلابی و قاری افتخار آفرین مشهد الرضا(ع) آقای محسن حاجی حسنی کارگر در اثر بیکفایتی آل سعود را به خانواده ایشان و جامعه قرآنی تسلیت گفت.

وی در این پیام آورده است :آینده آخرت آنان در ناز و نعمت و حشر با شهدای کربلاست و روی سیاه و افتضاح و بی آبروی برای این عامل مزدور ناپاک آمریکای ،آل سعود و حکومت سعودی در برابر این جنایت ها باقی خواهد ماند.

مادر مرحوم محسن حاجی حسنی کارگر نیز در این مراسم گفت : محسن پسری شایسته و خوب برایم بود و فرزندم گلی بود که تقدیم خداوند کردم و راضیم به رضای او .

مادر این قاری قرآن افزود: هر وقت محسن از حج زنگ می زد می گفتم برایم بسیار دعا کن و او نیز می گفت شما برایم دعا کنید.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی درپایان مراسم به ویژگی های اخلاقی این قاری قرآن اشاره کرد و گفت: شهید حسنی کارگر غیر از اینکه یک نخبه قرآنی دارای سجایای اخلاقی ارزنده ای نیز بود.

سعید سرابی با بیان اینکه ایشان با سیمای نورانی که داشتند و رفتار و منش یک مومن و یک قاری به تمام معنا بودندافزود: ایشان سن و سالی زیادی نداشتند ولی دارای پخته گی بودند و مردم داری و احترام و تعاملی که با مردم داشتند ستودنی بود و ما به ایشان افتخار می کردیم .

معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی هم دراین مراسم گفت:رحلت مظلومانه آقای حسنی کارگر را به همه جامعه قرآنی کشور تسلیت می گویم و جای تاسف است که این نابغه قرآنی در رشته قرآئت چقدر زود از بین ما رفت.

محمد تقی کاظمی نسب با باین اینکه این قاری قرآن در طول 57 سال مسابقات قرآن در کشور مالزی برای اولین بار توانستند بالاترین نمره را دریافت کردند افزود: با وجود اینکه ایشان فارسی زبان بودند ولی چنان برقرائت قرآن مسلط بودند که همه را شگفت زده کرده بودند و حتی کسانی که به زبان عربی فصیح صحبت می کردند.

وی گفت: استاد محسن حسنی کارگر یک نخبه قرآنی بودبه معنای واقعی و تمام صفات یک نخبه قرآنی را دارا بود و نه تنها یک قاری بلکه اخلاق قرآنی نیز داشت و بهترین الگو برای جوانان ماست.

معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود:اگر جوانان ما دنبال الگو هستند اقای محسن حاجی حسنی کارگر بهترین الگو برای نسل جوان امروز است که دارای سجایای اخلاقی بودند و جوانان ببینند که چطور ایشان توانست یک قاری کشوری و یک قاری بین المالل شود و در همه مراحل بهترین باشد.

خاطر نشان می کنم مراسم بزرگداشت این قاری و نخبه قرآنی به مدت پنج شب تا 9 مهر در حسینیه تهرانیها جایی که شنبه ها محل تدریس کلاس قرانی این قاری بود به فرزندان این مرز و بوم ، برگزار می شود.

همچنین مراسم بزرگداشتی برای شادروان حسنی کارگر در رواق امام خمینی (ره) در 5 مهر ماه بعد از نماز مغرب و عشا برگزار خواهد شد.





انتهای پیام/گ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.