سخنگوی فدراسیون بسکتبال عملکرد بازیکنان نیمکت‌نشین ایران را برابر هنگ‌کنگ و کسب حدود 60 امتیاز از آنها در بسکتبال ایران بی‌سابقه است.

ابوالقاسم کیانی در گفت‌وگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: بازی ایران برابر هنگ کنگ با نتیجه خوبی برای ما توام شد. بچه‌ها هم خیلی خوب به وظایف خود عمل کردند. البته هنگ کنگ کشور صاحب بسکتبالی نیست. 

وی با اشاره به بازی محمد حسن‌زاده، فوروارد قدرتی تیم ایران، ادامه داد: هرچند حسن‌زاده مانند دیدارهای گذشته ایران امتیازآور نبود اما با فشاری که حریف به وی آورد، بازیکنان دیگر ایران برای امتیازگیری آزاد شدند. گاهی این اتفاقات در بسکتبال می‌افتد. برای نمونه در دیدار برابر ژاپن، فشار روی حدادی باعث شد بازیکنان دیگر ایران بدرخشند. 

سخنگوی فدراسیون بسکتبال اضافه کرد: هر دیدار شرایط خاص خود را دارد و کسب 60 امتیاز برای نیمکت ما فوق‌العاده است و حتی می‌توانم بگویم عملکرد نیمکت ایران برابر هنگ کنگ بی نظیر بود، چرا در گذشته اتفاق مشابهی برای بسکتبال ما نیفتاده بود و بازیکنان ثابت و ذخیره دو گروه کاملاً مجزا از هم بودند. تفاوت تفکر بائرمن با دیگر مربیان باعث شده بین بازیکنان ذخیره و مهره‌های اصلی فاصله‌ای دیده نشود. 

کیانی درباره تقسیم‌بندی بازیکنان تیم ملی گفت: تنها وجه تفاوت بازیکنان ایران تجربه و جوانی است و به لطف حضور بائرمن روی نیمکت ایران، حالا دو گروه بازیکنان جوان و با تجربه داریم. این اتفاق نویدبخش روزهای خوبی برای بسکتبال ایران است و باعث تقسیم انرژی تیمی می‌شود. این موضوع در دیدارهای سنگین به کمک تیم ما می‌آید و فشار روی گروه خاصی از بازیکنان نمی‌آید. پیش از این شرایط به گونه‌ای بود که بازیکنان ذخیره انگیزه خود را از دست می‌دادند اما حالا سرمربی تیم ملی، روح اعتماد به نفس را در کالبد تیمی ایران دمیده است. 

وی افزود با اشاره به بازی بعدی ایران توضیح داد: در مراحل بعد دیدارهای سنگین‌تری خواهیم داشت و امیدوارام بازیکنان در آن بازی‌ها هم با همین شرایط خوب ظاهر شوند. هرچند گفته می‌شود ایران در این دیدار ترن‌اوورهای زیادی داشته است اما من این موضوع را قبول ندارم. شرایط بازی‌ها با یکدیگر متفاوت است. امروز تیم قدرتمندی برابر یک تیم ضعیف قرار گرفت و طبیعی بود زمانی روی حمله و زمان دیگر روی دفاع متمرکز باشیم. بچه‌ها به برتری خود اطمینان داشتند و نخواستند خود را پیش از بازی با فیلیپین خسته کنند. 

کیانی درباره برتری قاطع ایران در کوارتر دوم اظهار کرد: ما در کوارتر دوم بسیار با دقت کار کردیم. اگر ما در برابر تیم‌های قدر ترن اورهای زیادی داشته باشیم باید گفت تیم ملی عملکرد ضعیفی داشته است اما گمان نمی‌کنم بازی با تیمی در سطح هنگ کنگ بتواند ملاک عملکرد بازیکنان ما باشد. 

سخنگوی فدراسیون بسکتبال درباره فیلیپین گفت: ما از فیلیپین نمی‌ترسیم، بلکه این فیلیپین است که از ما وحشت دارد. درباره آندری بلچ هم باید بگویم تفاوت زیادی با دیگر بازیکنان فیلیپین ندارد. موقعیت ما بهتر از فیلیپین است اما این به آن معنا نیست که خود را از پیش برنده بدانیم. آنها صاحب بسکتبال‌اند و از سبک آمریکایی در نوع بازی خود سود می‌برند. ما باید از موقعیت‌مان به خوبی استفاده کنیم. قطعاً فیلیپین همه بازی‌های ما را آنالیز کرده و به یقین این اتفاق در کادر فنی ما هم افتاده است و فردا بائرمن تیمش را براساس نقاط قوت و ضعف حریف ارنج می‌کند. امیدوارم نقاط ضعف ایران فردا به حداقل برسد و با  دفاع خوب و حملات هوشیارانه فیلیپین را هم شکست دهیم. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار