وی تصریح کرد: انتقاد از دیگران باید جنبه سازنده داشته باشد که تأثیر مثبت در دیگران بگذارد، نه آن که سبب تخریب چارچوب شخصیت دیگران شود.
رمضانی خاطرنشان کرد: در انتقاد، باید ابتدا نکات مثبت و ویژگیهای شایسته افراد را بیان کرده سپس با لحن ملایم به دور از توهین و بیاحترامی، نظر خود را به مخاطب بیان کنیم.
وی تأکید کرد: به هنگام انتقاد، با عبارتهایی همچون به نظر شما بهتر نیست، پیشنهاد میشود، کاش این طور بشود، فکر نمیکنی که این روش بهتر باشد، نظرت چیست که از این به بعد...، شروع کرده سپس نظر خود را بیان کنید.
این روانشناس در پایان تأکید کرد: به انتقاد خود حالت "مشورت یا نظرخواهی" دهید.
انتهای پیام/