مدیر کل روابط عمومی استانداری مازندران گفت: آمار مفقودین استان مازندران 31 نفر است که از کاروان‌های قائمشهر، نور و بابل دچار حادثه شدند.

در ستادهای رسیدگی به حادثه منا چه می‌گذرد؟/ 31 مفقود متعلق به استان مازندرانبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جهان اسلام این روزها داغدار حادثه‌ای است که عیدالله‌الاکبر قربان را به صحنه کشتار هزاران حاجی مظلوم بدل کرد. فاجعه‌ای که در آن تعداد کثیری از هموطنان کشته و تعداد دیگری زخمی و مفقود شدند. طبق آمار سازمان حج بیشترین آمار تلفات از کشورمان به حجاج استان‌های خراسان رضوی،گلستان، لرستان و مازندران اختصاص دارد. چرا که محل عبور این کاروان‌ها متاسفانه از کانالی بود که این حادثه جانگذاز در آن به وقوع پیوست. به همین دلیل حسینعلی امیری قائم مقام وزیر کشور از تشکیل ستاد رسیدگی به حادثه منا در دولت و وزارت کشور خبر داد که در آن ستادهای برای رسیدگی به امور حادثه دیدگان تشییع حجاج جانباخته و انتقال احتمالی مجروحان برای درمان در داخل کشور تشکیل و برنامه ریزی‎های لازم در راستای همکاری با خانواده‌های داغدار نیز در این ستاد انجام شود. در همین راستا ستادهایی نیز در استان‎هایی که بیشتری حادثه دیدگان را به خود اختصاص می‌دادند تشکیل شد.

مظفری مدیر کل روابط عمومی استانداری مازندران و عضو ستاد رسیدگی به حادثه منا در گفت‎و گویی با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه بلافاصله پس از ابلاغ دستور رسیدگی به حادثه دیدگان، این ستاد به ریاست معاون سیاسی استانداری تشکیل شد، گفت: شنبه چهارم مهر اولین جلسه این ستاد تشکیل شد و این ستاد آمادگی کامل برای پذیرش حادثه دیدگان و مجروحان این فاجعه را دارد.

مدیر کل روابط عمومی استانداری مازندران افزود: در این جلسه در مورد نحوه انتقال اجساد جان باختگان به داخل کشور بحث شد و چگونگی تشییع و برگزاری مراسم بزرگداشت آن عزیزان را که به صورت عمومی و با مسولیت استانداری برگزار خواهد شد بررسی کردیم.

وی در ادامه بیان داشت: رسیدگی به امور خانواده های داغدار نیز به عهده این ستاد است و روز گذشته نیز آقای استاندار با خانواده یکی از جان باختگان که معاون امور آبیاری استان بود ملاقات کردند و از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل آن ها قرار گرفتند.

مظفری با اشاره به اینکه گروه‌ درمانی هلال احمر در این ستاد فعال شده‌اند، تصریح کرد: این گروه‎ها با برنامه‌ریزی دقیق و تقسیم کار آماده انجام خدمات لازم هستند.

این عضو ستاد رسیدگی به حادثه منا در استان مازندران، در پاسخ به این سوال که این ستاد برای انتقال زخمی‌هایی که هنوز در کشور عربستان هستند چه برنامه‌ای دارد، اظهار داشت: بعد از اینکه سازمان حج زخمی‎های حادثه را به کشور بازگرداند، به محض اینکه به ما اعلام شود در راستای تحویل مجروحان از فرودگاه اقدام خواهیم کرد و امور درمانی آن ها را پیگیری می‎کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ستاد رسیدگی به حادثه منا مسئله مفقودین است تاکید کرد: در حال حاضر آمار مفقودین استان مازندران 31 نفر است که از کاروان‌های قائمشهر، نور و بابل دچار حادثه شدند که بیشترین مفقودین به قائمشهر اختصاص دارد و حتی مدیر کاروان این شهر آقای عباس جعفری نیز در گروه مفقودین قرار دارد. به گفته مظفری حدود 20 نفر از مفقودین متغلق به قائمشهر، 8 نفر از شهر نور و 3 نفر نیز از شهر بابل مفقود هستند و ستاد با دقت پیگیر وضعیت این مفقودین است و امیدواریم آنان را در میان نجات یافتگان حادثه پیدا کنیم.

مظفری خاطرنشان کرد: امروز تصاویری از اجساد شناسایی شده استان مازندران را برای مسئولانی که در هتل ها مستقر شده‌اند و امور انتقال اجساد را پیگیری می کنند ارسال کردیم و به ما اعلام شده است که اولین پرواز در راستای انتقال پیکر جان باختگان به استان، صبح روز سه شنبه و در فرودگاه ساری خواهد بود.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار