رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به شاخص های آموزش پزشکی کهگیلویه وبویراحمد آن را پایین تر از میانگین کشور اعلام کرد.

شاخص های آموزش پزشکی کهگیلویه وبویراحمد پایین تر از میانگین کشوری استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، رضا چمن افزود: نسبت دانشجویان تحصیلات تکمیلی نسبت به کل دانشجویان علوم پزشکی این استان 6 درصد است درحالی که این تناسب در کشور 26درصد است.

وی نسبت هیات علمی دانشیار که در کشور 27درصد وجود دارد آن را در کهگیلویه و بویراحمد 15 درصد عنوان کرد.

چمن بیان کرد: نسبت استاد به دانشجو در کهگیلویه و بویراحمد یک استاد به ازای 13 دانشجو است،درحالی که این تناسب در کشور را یک استاد به ازای 10 نفر دانست
.
وی تصریح کرد: سرانه فضای آموزشی دانشگاه علوم پرشکی این استان سه متر و یک دهم است در حالی که میانگین سرانه فضای دانشگاه علوم پزشکی کشور هشت و یک دهم است.

چمن سرانه فضای ورزشی دانشگاه های علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد را سه و یک دهم ذکر کرد و افزود: میانگین سرانه ورزشی در دانشگاه های علوم پزشکی ایران هفت متر و سه دهم است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گفت: این دانشگاه با سرانه خوابگاهی 11 متر در برابر پنج و نیم متر کشور تنها در این یک شاخص مطلوب است.

وی یادآور شد: هم اکنون بیش از دو هزار دانشجو در 13 مقطع کاردانی و کارشناسی، هشت رشته کارشناسی ارشد و دو رشته تخصصی در پنج دانشکده دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مشغول تحصیل هستند.

چمن شمار اعضای هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج را نیز 140 نفر اعلام کرد و افزود: 20 نفر از این تعداد در سال گذشته جذب شدند.

گفتنی است کهگیلویه و بویراحمد حدود 700 هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام /ب
برچسب ها: شاخص ، آموزش ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.