مسئول دبیرخانه شورای سالمندان گفت: در ایران براساس آخرین آمار سالمندان زن 21 و سالمندان مرد 5.8 درصد هستند و این امر که تنهایی زنان را به دنبال خواهد داشت، یک چالش محسوب می‌شود.

براتی: سالمندی به سوی زنانه شدن پیش می‌رودبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان فرید براتی مسئول دبیرخانه شورای سالمندان در سومین نشست روز جهانی سالمند اظهار کرد: به طور کلی یکی از اصلی‌ترین مواردی که به عنوان مشکلات اجتماعی سالمندان مطرح می‌شود موضوع نقش‌های اجتماعی و تغییر این نقش‌ها در سنین سالمندی است.

وی افزود: یکی از چالش‌های مهم دوران سالمندی، بازنشستگی و مشکلات پیش روی بازنشستگان است که در کشور ما سن بازنشستگی در مقایسه با کشورهای دیگر بسیار پایین است.

براتی در رابطه با تنهایی و فقر در سالمندان تصریح کرد: مشکل تنهایی و فقر در سالمندان بسیار جدی است و 30 درصد سالمندان در کشور فقیر هستند.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر یک میلیون و 800 هزار سالمند از هیچ حمایتی در جامعه برخودار نیستند و شایع‌ترین نوع سالمندآزاری در کشور ما، سالمندآزاری مالی به منظور تصاحب اموال آن‌هاست.

مسئول دبیرخانه شورای سالمندان در رابطه با تفاوت‌های جنسیتی سالمندان گفت: در کشور، در سال 90 به ازای هر 100 زن، 99 مرد سالمند داشتیم و این در حالی است که پیش از آن به ازای هر 100 زن، 109 مرد سالمند در جامعه وجود داشت.

وی در این زمینه افزود: سالمندی یک چالش محسوب می‌شود که ثمره این چالش، تنهایی و انزوا در زنان سالمند و بروز بیماری‌های افسردگی در آن‌هاست.

براتی در پایان بیان کرد: طبق آخرین آمار زنان سالمند 21 درصد و مردان سالمند 5.8 درصد بوده که این امر تمایل فرزندان آن‌ها را به سپردن مادران به مراکز سالمندی نشان می‌دهد و این در حالی است که از جمعیت 6 میلیون و 400 هزار سالمند در کشور تنها 0.34 به این مراکز سپرده می‌شوند که آمار بسیار پایینی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار