دبیرکل حزب مردمی اصلاحات گفت:دولت باید به دلیل بی کفایتی حکام آل سعود و عدم تعهد آنها در مهمانداریشان کاردار عربستان سعودی را از ایران اخراج کند.

دولت باید کاردار عربستان را اخراج کند/ ضرورت تشکیل کمیته حقیقت یابحجت‌الاسلام "محمدزارع فومنی" دبیرکل حزب مردمی اصلاحات در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به فاجعه دردناک منا در روز عید قربان و کشته‌شدن بیش از 2000 حاجی در این فاجعه اظهار داشت: جان باختن حجاج بیت‌الله الحرام در منا از قبل طراحی شده بود.

وی در ادامه افزود: مسئولین باید کمیته حقیقت یابی را تشکیل دهند که ابعاد این فاجعه را بررسی کند تا مرتکبین این فاجعه به دادگاه‌های بین‌المللی احضار شوند و پاسخگوی جان باختن حجاج باشند.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات گفت: دولت باید به دلیل بی کفایتی حکومت سعودی و عدم تعهد آنها در مهمانداریشان کاردار عربستان را از ایران اخراج کند.

فومنی تاکید کرد: کشورهای اسلامی باید نسبت به وقوع این فاجعه در منا عکس‌العمل نشان دهند و خواستار تغییر مدیریت حج شوند و مسئولین کشورمان هم باید به طور جدی با مقصران حادثه منا برخورد کنند.

گفتنی است در فاجعه‌ای که در روز عید قربان در منا رخ داد، بیش از 2000 حاجی از کشورهای مختلف جان باخته و حدود 1500 نفر نیز مجروح شدند.

بر اساس آمار سازمان حج و زیارت، تاکنون 228 حاجی ایرانی بر اثر این واقعه جان خود را از دست داده، 248 نفر دیگر هم مفقود شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار