عضو كميسيون فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شوراي شهر اصفهان گفت: در اصفهان1400 به ساماندهي مهاجران توجه ويژه اي شده است تا بتوان به مديريت و ساماندهي وضع موجود مهاجران پرداخت.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، عدنان زادهوش با اشاره به انواع مهاجراني كه در استان اصفهان زندگي مي كنند، اظهار کرد: چند نوع مهاجرت به استان اصفهان صورت مي گيرد.

وی اضافه کرد: دسته اول، مهاجراني هستند كه از شهرهاي اطراف و يا ساير شهرهاي كشور به استان مهاجرت مي كنند و بيشتر در حاشيه شهر اصفهان و يا شهرك هاي اقماري نزديك به اصفهان ساكن مي شوند که این دسته از مهاجرت ها به دليل يكسان نبودن امكانات و يا نبود توازن در ارائه خدمات انجام مي شود.

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزش شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اما دسته دوم، مهاجراني هستند كه از كشورهاي خارجي به ويژه افغانستان به اصفهان مي آيند كه از اين افراد، هزينه هايي به عنوان عوارض دريافت نمي شود و به هر حال در برخورد با هر گونه مهاجرتي به اصفهان بايد مديريت هاي صحيحي صورت گيرد.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به آمارهاي موجود، مهاجران نسبت به افراد بومي كه در شهر زندگي مي كنند، تخلفات بيشتري در حوزه ساخت و سازها دارند، افزود: دليل اصلي اين موضوع اين است كه اين افراد در مكان هايي ساكن مي شوند كه شهرداري نمي تواند براي آنها پروانه صادر كند و به آنها مجوز ساخت بدهد.

زادهوش تاکید کرد: در اصفهان1400 به ساماندهي مهاجران توجه ويژه اي شده است تا بتوان به مديريت و ساماندهي وضع موجود مهاجران پرداخت.

وی ادامه داد: همچنين ما بايد تلاش كنيم كه فرهنگ اصلي و غني خود را به مهاجراني كه وارد اصفهان مي شوند،‌ القا كنيم، نه اينكه از فرهنگ آنها تاثير بپذيريم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.