پنج کمیسیون تخصصی در شوراي اسلامي شهر اصفهان وجود دارد که امروز به ازای هر کمیسیون هفت نفر پیشنهاد داده شدكه با اکثریت آراء انتخاب شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رضا اميني در جلسه علني شوراي اسلامي شهر اصفهان با اشاره به حادثه تلخ مسجد الحرام و منا گفت: امسال بسياري از حجاج بيت الله الحرام جان خود را به دليل بي كفايتي آل سعود از دست دادند.


وي با اشاره به اينكه ناله و نفرين خانواده‌ها و ايتام جان باختان اين حوادث بدرقه آل سعود است، افزود: اميدواريم با تدبير مسلمانان و كشورهاي اسلامي شاهد حج ابراهيمي در سال‌هاي آينده باشيم.

رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان تصريح كرد: یکصد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر به منظور بررسی درخواست نامزدهای عضویت در کمیسیون های تخصصی شورای شهر به صورت فوق العاده برگزارشد.

اميني خاطرنشان كرد: پس از بررسي درخواست‌ها و براساس آیین نامه داخلی شورای اسلامی شهر، ریاست شورا باید تعداد اعضای عضو در شورای شهر را متناسب با تخصص ها و علاقه مندی های آنها در کمیسیون های مختلف توزیع کند.

وي اظهار كرد: اعضای شورای اسلامي شهر در این کمیسیون ها با اشتراکی که به لحاظ تخصصی در جلسات دارند، می توانند لوایح و طرح‌ها را کارشناسی و در این زمینه تصميمي اتخاذ نمايند.

اميني با بیان اینکه کمیسیون های تخصصی شورای اسلامی شهر اصفهان از هفته آینده با ترکیب جديدتشکیل می شود، اضافه كرد: در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر اصفهان نيز انتخاب خزانه دار شورای شهر برگزار شد که با توجه به اینکه آقای عدنان زادهوش تنها نامزد مسئولیت خزانه داری شورا بودند، وی با اکثریت آراء به عنوان خزانه دار شورای شهر برای یکسال دیگر انتخاب شدند.

وي با اشاره به لايحه دوفوريتي در خصوص تفاهم نامه بانك شهر و شهرداري گفت: همچنین لایحه ای که به صورت دوفوریتی از سوی شهرداری به شورای شهر ارسال شد كه حاکی از تفاهم نامه منعقد شده بین بانک شهر و شهرداری بود.

رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان افزود: با توجه به رکود بازار مسکن و وضعیت اقتصادی پیشنهاد این است که اگر متقاضیانی درخواست تخفیف داشته باشند و نتوانند به صورت نقدی مبلغ را پرداخت کنند از طریق بانک شهر تسهیلات بانکی دریافت کنند و این تسهیلات در سه بخش 24، 30 و 36 ماهه پیش بینی شده که هم شهرداری بتواند با تسهیلاتی که مشتریان می گیرند و به شهرداری می دهند به نقدینگی خود برسد و هم اقساطی که در مصوبات قبلی بود، افزایش پیدا می کند مشروط به اینکه متقاضیان از گردونه بانکی استفاده کنند و شامل تسهیلات بانکی از بانک شهر شوند که این هم با قید دوفوریت در جلسه علنی مطرح شد.

اميني تصريح كرد: موافقان و مخالفان در ارتباط با این لایحه صحبت کردند و این افراد ابهاماتی را داشتند که موازین شرعی مدنظر بود که قرار شد در اجراء رعایت شود.


انتهای پیام/ ا

برچسب ها: حادثه ، منا ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.