رییس کمیته بانوان شورای اسلامی شهر اصفهان خواستار مشهود شدن سهم فعالیت بانوان در این کلانشهر شد.

ندا واشیانی پور در جمع خبرنگاران اصفهان با بیان اینکه در باره افزایش رسیدگی به زنان، شعار زیاد است، اظهار کرد: در مباحث اجرایی به نقش بانوان در شهر توجهی نشده است.
وی گفت: سهم زنان از فعالیت های شهری در برنامه اصفهان 95 و اصفهان 1400 باید مورد توجه قرار گیرد.
واشیانی پور تصویب طرح جامع آموزش، توانمند سازی زنان سرپرست خانوار در شورای اسلامی شهر اصفهان را اعلام کرد و افزود: شهرداری موظف شده که هرچه زودتر لایحه اجرایی این طرح را به صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان بیاورد.
وی گفت: برای تدوین طرح های مربوط به بانوان در سطح شهر از بانوان فعال در سازمان های مردم نهاد، بانوان توانمند شهر و ایده های خلاقانه بهره می گیریم.
وی از تقسیم بندی برنامه ها به دو بخش طرح های زودبازده مانند افزایش تعداد ایستگاه های ورزشی بانوان و طرح های طولانی مدت مانند احداث شهر ورزش بانوان خبر داد.
رییس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر اصفهان با اعلام این خبر ابراز امیدواری کرد: جایگاه شهر اصفهان درباره سرانه ورزشی نسبت به گذشته بهبود یابد.
رسول جزینی دیگر عضو شورا نیز با انتقاد از سیاسی کاری در شورای اسلامی شهر اصفهان خاطر نشان کرد: مقوله ورزش نباید با مسائل سیاسی مخلوط شود.
رییس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: برای تعیین اولویت های فرهنگی شهر اصفهان به برنامه های بالادستی توجه ویژه شد.
عدنان زادهوش افزود: با مطالعه این برنامه ها 100 اولویت شهر اصفهان گردآوری شد.
وی با بیان اینکه امکان پرداختن به 100 اولویت در شهر وجود ندارد، خاطر نشان کرد: یک مجموعه تحقیقاتی از میان 100 اولویت اعلام شده ، پنج اولویت اساسی شهر اصفهان را مشخص می کند تا در بودجه سال آینده شهرداری به آن پرداخته شود.
رییس کمیسیون، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی از سلسله نشست های تخصصی به نام ˈنبض فرهنگˈ با حضور خبرگان شهر با موضوع نقد آزاد در حوزه فرهنگ، اجتماع و ورزش شهر خبر داد.
آذربایجانی تصریح کرد: اولین جلسه این برنامه بعد از ماه مبارک رمضان در شهر برگزار خواهد شد.
وی برگزاری سلسله نشست های صمیمی با خانواده فرهنگ اصفهان، فعال شدن دبیرخانه شهر اسلامی با محوریت شورای اسلامی شهر اصفهان پس از یک وقفه کوتاه، ایجاد رصد خانه فرهنگی و تحقق طرح شهر خلاق را از دیگر برنامه های کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان برشمرد.
*
سه میلیارد تومان بودجه برای دو اتفاق مهم بین المللی شهر
آذربایجانی از تخصیص سه میلیارد تومان بودجه برای برگزاری اجلاس بین المللی میراث معنوی(ICCN) و همچنین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان خبر داد.
وی این دو رویداد را از جمله مهمترین برنامه های امسال شهرداری اصفهان برشمرد و بر لزوم هم افزایی دستگاه ها در شهر برای برگزاری بهتر این دو رویداد تاکید کرد.


انتهای پیام

برچسب ها: اصفهان ، کمیته ، بانوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.