با توجه به آمار بالای افراد مبتلا به بیماریهای کلیوی، در نظر گرفتن نقش تغذیه برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری اهمیت بسیاری دارد.

محمد حسن جوان‌بخت متخصص تغذیه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص نقش تغذیه در بیماریهای کلیوی بیان کرد: تغذیه در دو مرحله به کمک بیماران کلیوی می‌آید که مهم‌ترین قسمت نقش تغذیه در پیشگیری از این بیماری است.

وی ادامه داد: زمانی که واحدهای نفرون کلیه تا حدی از کار می‌افتد و کلیه دچار آسیب می‌شود در صورت تشخیص می‌توان با ارائه راهکارهای تغذیه‌ای که همواره درمان‌های پزشکی باشد  از بروز بیماریهای مزمن کلیه جلوگیری کرد.

جوان بخت با بیان اینکه 300 هزار نفر در کشور دیالیز می‌شوند، افزود: با توجه به این که دلایل اصلی بیماری‌های کلیوی دیابت، چاقی و فشار خون است می‌توان گفت در آینده با گروه‌ زیادی از این بیماری روبرو خواهیم شد که اگر در مراحل اولیه مداخله صورت گیرد بیماری کنترل می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به این که حدود صد هزار نفر در کشور دیالیز می‌شوند نکات تغذیه‌ای در کنترل این بیماری موثر است چرا که با برخی رژیم‌ها، کیفیت زندگی این افراد بسیار افت می‌کند و حتی در طولانی مدت عوارض قلبی عروقی را با  خود به همراه می‌آورد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار