قابلیت‌های تولیدات گل و گیاه در مازندران باید شناسایی وسرمایه گذاری شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، سرپرست فرمانداری ویژه آمل با اشاره به استان، گفت: زمینه صادرات گل و گیاه مازندران فراهم شود.

احمد منفرد در افتتاحیه دومین نمایشگاه گل و گیاه مازندران با بیان اینکه در زمینه گل و گیاه واژه‌های بسیاری به لحاظ ادبیاتی و روان‌شناسی مطرح است،افزود: گل در واژه اصلی‌ نشاط بخشی و امیدبخشی به همراه آرامش و تلفیق روح و روان است.

وی با تاکید براینکه شهرستان آمل با توجه به موقعیت جغرافیایی و حاصل‌خیزی خاک از مزیت بسیار مناسبی برای تولید گل و گیاه برخودرار است،گفت: این شهرستان در سطح کشت بی‌نظیر و در جایگاه واقعی قرار گرفته است.

سرپرست فرمانداری ویژه آمل گفت: مصرف گل از عواملی مهمی بوده که باید به آن توجه شود تا این تولید صنعتی در سبد خانوارهای ما قرار گیرد.

منفرد با تاکید براینکه امروزه گل در سبد خانوارها نقش پررنگی ندارد، افزود: در صورت ارائه دو شاخه گل به جمعیت خانوارهای ما با وجود تعداد جمعیت کشور می‌توان حداقل 150 شاخه گل تولید کرد که این امر در ایجاد اشتغال تاثیر بسزایی خواهد داشت.

به گفته وی: با توجه به اینکه مازندران به ویژه آمل تقریبا در همه انواع گل و گیاه سرآمد هستند، گفت: با استفاده از ظرفیت‌ها می‌تواند رقیبی برای دیگر کشورهای خارجی شود.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان باید برای رسیدن به تولید ملی خود تلاش کنند و منتظر دیگران نباشند، یادآور شد: در این امر می‌توانند از اساتید مجرب و باتجربه‌ای که سال‌ها در زمینه تولید گل و گیاه فعالیت دارند استفاده بهینه‌ای کنند.

سرپرست فرمانداری ویژه آمل مهم‌ترین مشکل در امر صادرات گل و گیاه را در زمینه حمل و نقل بیان کرد و گفت: در این حوزه باید بیشتر کار شود تا تولیدات داخلی ما در 24 ساعت به دست مصرف‌کنندگان کشورهای حاشیه‌ای دریای شمال و خلیج فارس برسد.

منفرد با اشاره برپایی این نمایشگاه بیان کرد: این نمایشگاه صرفاً به منظور شناسایی انواع گل و گیاه نیست بلکه به‌گونه‌ای نگاه اقتصادی بر این صنعت تولیدی شده است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری این نمایشگاه موجب شناسایی مشکلات تولیدکنندگان از نزدیک به مسئولان امر می‌شود تا آنها برای رسیدگی به سطح تولید با کیفیت‌تر تلاش بیشتری کنند.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.