یک‌ میلیون و ۳۵۰ هزار خانوار روستایی زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار گرفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مدیرکل وصول حق بیمه و حساب‌های انفرادی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور در همایش آشنایی کارگزاران بیمه روستایی با قوانین در چالوس، با بیان اینکه 6‌ میلیون خانوار در سطح کشور باید تحت پوشش قرار گیرند گفت: از این تعداد تاکنون یک ‌میلیون و ۳۵۰ هزار نفر را توانستیم بیمه کنیم.

عباس باقری با اشاره به چشم‌اندازه ۲۰ ساله افزود: در چشم‌ انداز ۲۰ ساله، بیمه اجتماعی یکی از عوامل توسعه‌یافتگی کشور است.

به گفته مدیرکل وصول حق بیمه و حساب‌های انفرادی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر هر شخص بیمه‌شده از مزایای ۱۰ درصد یارانه‌ای که دولت برداخت می‌کند برخوردار می‌شود.

مدیرکل وصول حق بیمه و حسابهای انفرادی کل کشور با بیان اینکه این صندوق درسال ۸۴ با شعار پایان ۴۰ سال انتظار دوباره شروع به فعالیت کرد با اشاره به قوانین تصویب ‌شده یادآور شد: اجرای این قوانین بر عهده تأمین اجتماعی بود ولی مشکلی که در پراکندگی روستاها وجود داشت باعث شد صندوق نتواند به‌درستی شکل گیرد.

باقری با اشاره به اینکه موضوع و شغل کارگزاری از صندوق کلید خورده است افزود: توانستیم بعد از ۵۰ سال با کمک سه هزار و ۵۰۰ کارگزار که از منتخبین مردم هستند این نهاد را گسترش دهیم.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: پوشش ، بیمه ، بیش ، یک میلیون ، خانوار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.