مدیرکل فناوری اطلاعات وزارت نفت از شکل‌گیری شبکه علمی و تحقیقاتی توسط شرکای داخلی و خارجی در جهت توسعه میادین نفتی با همکاری دانشگاه‌ها و پژوهشگاه صنعت نفت در کشور خبر داد.

محمدابراهیم شفیعی مدیرکل فناوری اطلاعات وزارت نفت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در حال حاضر هفت دانشگاه در حوزه ازدیاد برداشت از میادین مشترک فعالیت می‌کند که این دانشگاه‌ها در جهت توسعه فناوری میادین نفتی که به آنها واگذار شده ارائه خدمات خواهند کرد.

وی تصریح کرد: دانشگاه تهران، صنعتی امیرکبیر، دانشگاه نفت، سهند تبریز، شیراز، آزاد اسلامی و پژوهشگاه صنعت نفت سعی بر این دارند که با استفاده از توانمندی‌های خود عرصه را برای استفاده بهینه از میادین ازدیاد برداشت فراهم نمایند.

شفیعی تأکید کرد: این امر برای نخستین بار در کشور محقق می‌شود به طوری که قرار است یک شبکه علمی، تحقیقاتی از بین دانشگاه‌های داخلی و شرکای خارجی شامل دانشگاه‌های برتر در سطح جهان، فناوری نوین در حوزه ازدیاد برداشت را تشکیل دهند تا با استفاده از این شبکه بزرگ بتوانیم فناوری‌های جدید در حوزه ازدیاد برداشت از میادین نفتی بومی‌سازی کنیم.

مدیرکل فناوری اطلاعات وزارت نفت افزود: این طرح در پی مدت زمان 10 ساله اجرایی خواهد شد به طوری که 54 مخزن شامل تعدادی از میادین نفت و گاز و پارس جنوبی، میدان‌های سروش، آزادگان، دانشگاه شریعتی، مارون، میدان درود، منصوری، اهواز، بی‌بی حکیمه و گچساران انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار