مشاغل خانگی آسیب جدی به واحدهای تولیدی وارد کرده است

مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان مشاغل خانگی را یکی از مشکلات واحدهای تولیدی دانست و گفت: سنت‌شکنی‌هایی که مشاغل خانگی دارند، آسیب جدی به واحدهای تولیدی وارد کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، "جواد رشیدی" سه‌شنبه 7 مهر در کارگروه اشتغال شهرستان همدان، با اشاره به مشکلات طرح‌های مشارکتی اظهار کرد: وجود طرح‌های بسیار زیاد در مناطق مختلف مشکلاتی از قبیل آسیب به بازار تولید و تولیدکنندگان را در پی دارد.

وی یکی از مشکلات بازارهای صنعتی را ورود مشاغل خانگی به عرصه تولید برشمرد و گفت: تولید صنعتی قارچ در شهرستان همدان حدود 12 هزار و 400 تن است در حالیکه 100 تن هم تولید قارچ در بعد مشاغل خانگی داریم که باعث سنت‌شکنی در حوزه تولید شده است.

رشیدی موفقیت تولید قارچ را نیازمند تدابیر ویژه خواند و اعلام کرد: اگر برنامه‌ریزی سالانه تولید 50 تن قارچ با یک برند انجام شود و ساماندهی منسجم داشته باشد، تولیدات و صادرات متداومی را شاهد خواهیم بود.

وی با ارائه پیشنهاد طرح پشتیبان از واحدهای تولیدی عنوان کرد: اگر بخواهیم برای موفقیت در حوزه تولید گام مؤثری برداریم باید از طرح پشتیبان بهره‌مند شویم.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان طرح پشتیبان تولید را نیز همراه با مشکلاتی دانست و افزود: توجه به تضامین پشتیبانان از مسائلی است که در صورت فراموشی خسارات جبران‌ناپذیری به بارآورده و نگرانی‌های متعددی مانند عدم بازپرداخت تسهیلات را در پی‌دارد.

رشیدی پشتیبان را ضامن وام‌گیرنده و وام‌دهنده خواند و حاطرنشان کرد: با انتخاب افراد مطمئن به عنوان پشتیبان در مناطق مختلف می توان وام را به نام واحدهای تولیدی گرفت و به حساب پشتیبان‌ها واریز کرد تا اطمینان خاطری از سرمایه‌های در گردش حاصل شود.

وی یادآور شد: زمانی یک سرمایه‌گذاری موفق بوده و می‌توان از ثمرات آن استفاده کرد که صنعت منطقه خرد شود و از امکانات خرد نیز پشتیبانی به عمل آید و این مدیریت در ورود به بازار هم مشاهده شود.

وی در پایان یادآور شد: جلوگیری از بازارشکنی و ایجاد اشتغال پایدار می‌تواند از شکست‌های بزرگ جلوگیری کرده و یک گروه صنعتی کلان را ایجاد کند.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار