رئوفیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

قصور آل‌سعود در اداره حج غیرقابل گذشت است/ ضرورت تشکیل کمیته حقیقت‌یاب از سوی دولت

دبیرکل حزب ایران زمین گفت: قصور آل‌سعود و ناتوانی این رژیم در اداره حج غیرقابل گذشت است و لذا مدیریت حج ابراهیمی باید به یک مرجع ذی‌صلاح اسلامی سپرده شود.

قصور آل‌سعود در اداره حج غیرقابل گذشت است/ ضرورت تشکیل کمیته حقیقت‌یاب از سوی دولت"ابوالقاسم رئوفیان" دبیرکل حزب ایران زمین در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوالی درباره فاجعه منا و اینکه آیا این فاجعه از پیش تعیین شده بوده است، اظهارداشت: شواهد موجود حکایت از ناتوانی حکام سعودی در اداره حج و پیشگیری از رخدادهای احتمالی دارد درحالیکه انتظار می رفت در مراسم حج که مسلمانان سراسر جهان در آن شرکت می‌کنند با نگاه به تجارب سالهای قبل، آل سعود بهترین شیوه مدیریتی را اعمال کند.

وی ادامه داد: این مصیبت دردناک نه تنها برای جامه اسلامی که برای کل جامعه بشری دلخراش و آزاردهنده بود و نشان داد که آل‌سعود صلاحیت کلیدداری حرمین شریفین را ندارد.

دبیر کل حزب ایران زمین با بیان اینکه فاجعه منا از منظر سیاسی، حقوقی و انسانی قابل پیگیری است و آل‌سعود باید پاسخگو باشد، تصریح کرد:  سعودی‌ها نه تنها در پیشگیری که حتی در مدیریت بعد از بحران این فاجعه بسیار ضعیف عمل کرد چرا که کوتاهی و قصور پس از وقوع فاجعه کاملا مشهود است.

وی در ادامه افزود: با اتفاقاتی که در مراسم حج امسال رخ داد، دیگر احساس امنیتی برای حجاج وجود نخواهد داشت.

رئوفیان اظهار کرد: در خوشبینانه‌ترین حالت اگر بخواهیم از قصد و برنامه‌ از پیش تعیین شده در وقوع فاجعه منا چشم‌پوشی کنیم، مسئله بی‌لیاقتی و ناتوانی آل سعود در اداره حج غیرقابل گذشت است و لذا باید مسئولیت برگزاری مراسم حج به مرجع ذی‌صلاح اسلامی سپرده شود.

وی در پایان گفت: ضروری است که دولت جمهوری اسلامی ایران، کمیته حقیقت‌یابی را برای بررسی تمام ابعاد این فاجعه تشکیل دهد تا بعد از آسیب شناسی و شناسایی عوامل دخیل بتوان مجازاتی متناسب برای عاملان این فاجعه تعیین کرد.


انتهای پیام/
برچسب ها: رئوفیان ، منا ، مکه ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار