قائم مقام وزارت خارجه با سفیر بنگلادش و رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس سنای جمهوری چک دیدار کرد.

کشف حوزه های جدید می تواند در گسترش مناسبات دو کشور نقش ایفا نماید
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان سفیر بنگلادش در پایان ماموریت خود در تهران با مرتضی سرمدی قائم مقام وزارت امور خارجه ملاقات نمود.

سرمدی در این دیدار به تلاش های صورت گرفته در جهت ارتقای مناسبات فی مابین در زمینه های مختلف اشاره و افزود: کشف حوزه های جدید و ابداع و نوآوری می تواند در گسترش مناسبات اقتصادی دو کشور نقش بارزی ایفا نماید.   
 
قائم مقام وزیر خارجه کشورمان تصریح کرد که برگزاری دور دیگری ازکمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در تهران در رسیدن به چارچوب بهتر همکاری های تجاری و اقتصادی و همچنین نشست های سیاسی مشورتی دوره ای بین دو کشور در سطح معاونین وزرای خارجه به ترسیم نقشه راه مناسبات دو کشور بویژه مقابله با اشکال مختلف تروریزم کمک خواهد نمود.
 
عبدل ستار خندوکار با اشاره به حادثه خونبار منا، مراتب تسلیت و تاسف و تاثر خود را اعلام نمود.

وی از محل ماموریت خود در تهران با خاطرات خوش یاد کرد و گزارشی از فعالیت دوره سفارت خود ارائه و افزود: در دوره جدید تلاش خواهیم کرد روابط اقتصادی دو کشور به سطح مطلوب ارتقا یابد.

وی درادامه ابراز امیدواری کرد که با انجام سفرهای پیش رو مقامات عالی بنگلادشی به تهران و امضا اسناد مهم فی مابین در جریان کمیسون مشترک دو کشور شاهد ارتقاء بیش از پیش مناسبات فی مابین باشیم.

«فرانتیشک بوبلان» رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس سنای جمهوری چک که به جمهوری اسلامی ایران سفر نموده است ، با مرتضی سرمدی قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو نمود .
مرتضی سرمدی در این دیدار بر لزوم گسترش مناسبات دو کشور در همه زمینه تاکید کرد. وی اضافه کرد جمهوری اسلامی ایران آماده است مناسبات خود را با جمهوری چک براساس احترام متقابل و تامین منافع دو جانبه توسعه بخشد.
قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان اضافه کرد :تعمیق روابط بین مجالس دو کشور ،زمینه را برای افزایش همکاریها در حوزه های دیگر فراهم می کند .
مرتضی سرمدی در خصوص نوع همکاریهای اقتصادی بین دو کشور تصریح کرد :تحریمها علیه جمهوری اسلامی ایران اگرچه ظالمانه بود اما به ما اموخت که چگونه روی پای خود بایستیم و مشکلات خود را حل کنیم ،از اینرو همکاریهای اقتصادی می تواند در قالب سرمایه گذاری و اجرای پروژههای مشترک تعریف گردد.وی اضافه کرد:موقعیت جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با همسایگان متعدد خود می تواند ظرفیتهای اقتصادی زیادی ایجاد نماید.
قائم مقام وزیر امور خارجه ابراز امیدواری نمود،با توجه به مشکلات متعدد در منطقه خاورمیانه یک اراده جدی برای حل این مشکلا ت شکل بگیرد.

همچنین "فرانتیشک بوبلان" رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس سنای جمهوری چک نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران بر گسترش همکاریهای دو کشور در همه زمینه ها از جمله علمی ، فرهنگی ،پژوهشی ،دانشگاهی وافزایش ارتباطات پارلمانی و اقتصادی تاکید نمود.

رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس سنای جمهوری چک اضافه کرد :در حال حاضر با توجه به نقش و قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه ،بین کشورهای جهان این اجماع وجود دارد که بحران در منطقه خاورمیانه بدون حضور ایران حل نخواهد شد.
در این دیدار طرفین بر همکاری در جهت مقابله با تروریسم و افراط گرائی در منطقه تاکید کردند.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: سفیر ، بنگلادش ، سرمدی ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار