دبیر اجرایی دهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان گفت: در طول سه روز برگزاری این جشنواره، بیش از 45 هزار نفر از اجرای نمایش‌ها بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،فاتح بادپروا افزود:در مجموع 272 اثر به دبیرخانه دهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان ارسال شده بود که از بین آثار ارسالی، 21 اثر در بخش مسابقه، 7 اثر در بخش آیینی، 4 اثر مرور، یک اثر جنبی و 4 اثر خارجی پذیرفته شدند.

وی با یادآوری اینکه از 15 کشور خارجی آثاری برای شرکت در جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان ارسال شده بود، گفت: در نهایت 4 اثر از کشورهای ایتالیا، آذربایجان، اسپانیا و یونان پذیرش شد.

به گفته وی، کل آثار ارسالی از 14 استان کشور بود که کردستان بعد از تهران، بیشترین آثار آن به جشنواره دهم تئاتر خیابانی مریوان راه یافته است.

بادپروا همچنین خاطرنشان کرد: 10 اثر هم در بخش پژوهش به دبیرخانه جشنواره رسیده بود که سه اثر آن به بخش اصلی جشنواره دهم راه پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره دهم هم به لحاظ کیفیت آثار و هم استقبال مردمی نسبت به جشنواره‌های قبلی متفاوت‌تر بود که تمامی جوانب این جشنواره حاکی از آن است.

بادپروا گفت: حضور گروه‌های خارجی از کشورهای ایتالیا، اسپانیا، یونان و آذربایجان، 4 اثر مرور و آثار آیینی از استان‌های مختلف از دیگر تفاوت‌های جشنواره دهم با دوره‌های قبلی است.

وی همچنین برگزاری جشن دهه تئاتر خیابانی مریوان، رونمایی از کتاب تئاتر کاربردی، برگزاری ورک‌شاپ با حضور پرفسور پترسون مدرس بین‌المللی آمریکایی و نیز نمایشگاه پوستر و اجرای نمایش در 4 روستای حومه شهر مریوان را از دیگر تفاوت‌های دهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان برشمرد.

گفتنی است؛ امروز جشنواره دهم بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با معرفی گروه‌ها و نفرات برتر به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.