مدرس تئاتر آمریکایی در دهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان گفت: تئاتر ایران پر از صداقت است و واقعیت‌ها را بیان می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج؛ پروفسور داگلاس پترسون با بیان این مطلب افزود: حضور در ایران و دیدن این نمایش‌ها چیزهایی را به من یاد داد و تصوری برای زندگی بهتر را از آن کسب کردم که ارزش زیادی دارد.

این مدرس بین‌المللی آمریکایی تئاتر گفت: تئاتر ایران پر از صداقت است و چیزهایی واقعیت را بیان می‌کند و بستری برای پیدا کردن چیزهای تازه است.

پترسون تئاتر خیابانی ایران را بسیار پرمحتوا دانست و گفت: تئاتر ایران به گونه‌ای است که به مخاطب نوعی فشار برای حرکت و تکان خوردن وارد می‌کند.

مدرس بین‌المللی آمریکایی تئاتر با بیان اینکه تئاتر در آمریکا بر خلاف ایران، صحنه‌ای است که به تئاتر ستم‌دیدگان معروف است، افزود: تئاتری است که به دست افراد عادی ساخته می‌شود.

پترسون افزود: دیدن خود در فضا و حالت تازه از دیگر اهدافی است که بازیگران تئاتر صحنه‌ای در آمریکا آن را جستجو می‌کنند.

این مدرس بین‌المللی افزود: آنها به دنبال این هستند که انسانیت را در قالب این بازی‌ها ببینند.

وی با بیان اینکه انسانیت که در جاهای مختلف به ویژه مناطق کردنشین وجود دارد مثال‌زدنی است، گفت: گروه نمایشی که امروز اجرا کردند بلافاصله بعد از پایان ورک‌شاپ خود را برای اجرای نمایش به این روستا رساندند که من به عنوان یک فعال در این عرصه عاشق چنین صحنه‌هایی هستم.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.