مدیرکل اداره دامپزشکی استان کردستان با اشاره به اینکه هم اکنون 13 کشتارگاه طیور در سطح استان فعال است، گفت: سالانه 34 هزار تن گوشت قرمز و سفید در استان تولید می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،دکتر کامران زیباکردار با اعلام این خبر افزود: سالانه 500 تن انواع گوشت غیرقابل مصرف شناسایی و معدوم می شود.

وی پیشگیری از گسترش بیماری های دام را یکی از وظایف این اداره کل عنوان کرد و گفت: در همین راستا هر ساله جمعیت دامی در سطح روستاها واکسیناسیون می شوند.

زیباکردار بیماری های مشمشه، تب مالت، هاری و سیاه زخم را از بیماری های شایع در میان دام ها دانست و اظهار کرد: این اداره کل هر ساله در راستای مبارزه با این بیماری ها اقدام به واکسیناسیون دام ها می کند.

او بر نظارت بر کشتارگاه های فرآورده های خام دامی اشاره کرد و افزود: در همین راستا، بازرسان بهداشت، فرآورده های دامی غیرقابل مصرف را شناسایی و از چرخه مصرف خارج می کنند.

به گفته وی، کشتار دام ها در کشتارگاه های صنعتی کاملا تحت نظارت دامپزشکی است و در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک به سرعت آزمایش و نمونه برداری صورت می گیرد.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه الکترونیکی حمل و نقل در سطح دامپزشکی گفت: این سامانه به تسهیل فرایند حمل و نقل فراورده های خام دامی کمک می کند.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.