نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع و مناطق امن در سوریه تلاش خواهد کرد.

 به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، هیلاری کلینتون -- نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا -- پنجشنبه اعلام کرد برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع و مناطق امن در سوریه به منظور مقابله با بحران انسانی که در خاورمیانه بروز کرده است، تلاش خواهد کرد.
وی گفت: "برای جلوگیری از کشتارها در حملات زمینی و هوایی، از ایجاد منطقه پرواز ممنوع و ایجاد مجراهای بشردوستانه حمایت خواهم کرد."
 
روسیه روز چهارشنبه برای نخستین بار مواضعی که به گفته این کشور مواضع داعش بود، هدف حملات هوایی قرار داد. اما مقامات آمریکا و رهبران مخالفان سوریه مدعی اند این حملات در مناطقی انجام شده است که تحت کنترل داعش نیست.
 
جان کری -- وزیر امور خارجه آمریکا -- ابراز نگرانی کرده است که روسیه مواضع داعش را هدف حمله قرار نداده است، بلکه به مواضع شورشیان میانه رو مخالف بشار اسد -- رئیس جمهور سوریه -- حمله کرده است.
 
کلینتون در پی مبارزات انتخاباتی در منطقه بوستون در مصاحبه ای دیگر با شبکه تلویزیونی WCVB-TV گفت: "آمریکا باید موضوع ایجاد منطقه پرواز ممنوع و مجراهای بشردوستانه را با جدیت بررسی کند؛ اما در این مقطع ما باید فشار زیادی بر روسیه اعمال کنیم."
 
حامیان ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه اعلام کرده اند برای جلوگیری از خروج موج آوارگان از کشور و ممانعت از پرواز جنگنده ها و بالگردهای رژیم بشار اسد کمک خواهند کرد. آمریکا تاکنون در برابر این درخواست ها مقاومت کرده است.
 
به گزارش آسوشیتدپرس از بوتسون، موضع کلینتون در این خصوص مغایر با موضع دولت باراک اوباما -- رئیس جمهور آمریکا -- است. جاش ارنست -- سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید -- روز سه شنبه اعلام کرد کاخ سفید موضوع ایجاد منطقه پرواز ممنوع را در آسمان سوریه بررسی نمی کند.
 
وی در جمع خبرنگاران گفت: "در این خصوص سؤالاتی مطرح می شود که دقیقاً برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع باید چه کاری انجام شود و چه منابعی برای حفاظت از این منطقه مورد استفاده قرار گیرد." 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار