حق و حقوق متناسبی به نیروهای فنی و علمی که در برخی مواقع حدود 300 ساعت در ماه فعالیت می‌کنند، تعلق نگرفته است.

دکتر یداله سهرابی عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به طولانی بودن مدت آموزش در حوزه پزشکی، خاطرنشان کرد: در این دوره تکالیف زیادی به این گروه داده می‌شود و در قبال آن، حق و حقوق متناسبی به نیروهای فنی و علمی که در برخی مواقع حدود 300 ساعت در ماه فعالیت می‌کنند، تعلق نگرفته و حقوق دریافتی، نصف حقوق پایه کارگری هم نیست.

وی با ارائه پیشنهادی مبنی بر کاهش دروس عمومی در حوزه علوم پایه، ابراز داشت: به این ترتیب شخص زودتر به سرکار و زندگی خود باز خواهد گشت. همچنین می توان حوزه های فیزیوپاتو، استارژی و دوره کارورزی را با مطالعه تطبیقی با کشورهای موفق در حوزه آموزش پزشکی، بومی کرده و در کشور استفاده کنیم.

وی مشکل بسیاری از دانشجویان دروه تخصص را self study(خود آموزشی) یعنی تدریس دانشجوی سال بالا به سال پایین بیان و تصریح کرد: متاسفانه گاهی اوقات این امکان وجود دارد که دانشجوی سال بالا بدون مطالعه به تدریس بپردازد که موجب متضرر شدن دانشجویان سال پایین تر می شود.

وی با تاکید بر اینکه این فرآیند باید توسط خود استاد آموزش داده شود، افزود: با توجه به آغاز طرح تحول سلامت و افزایش بار مراجعه به بخش دولتی، فرصت مطالعه برای دانشجو کمتر فراهم می شود و باید فکری در این خصوص کرد.

وی با انتقاد از شرایط و محدودیت سنی در امر تحصیل، ابراز داشت: این مهم با بحث ز گهواره تا گور دانش بجوی که تکلیفی در فرهنگ کشور ماست، تضاد دارد و باید تکلیف آن با رای هیات دیوان عدالت اداری مشخص شود البته وزیر بهداشت با هوشمندی دستور متوقف کردن بخشنامه را داده است و امیدورایم که این محدودیت هیچ وقت اعمال نشود.

وی در پایان اظهار داشت: مشکلات ذکر شده تا حدودی برای کلیه رشته‌های پزشکی اعم از دندانپزشکی و داروسازی است اما دندانپزشکان و داروسازان مشکلات دیگری در حوزه آموزش دارند که باید به طور خاص و جداگانه به آن ها پرداخته شود.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.