عادل جبیر در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل مدعی شد امیدوار است ایران از مداخله در امور داخلی کشورهای عربی دست بردارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، عادل جبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی روز جمعه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد مدعی شد تنها راه حل در سوریه، تشکیل شورای انتقالی بدون حضور بشار اسد است.

وی مدعی شد: بحران سوریه در بزرگترین فاجعه انسانی تاریخ معاصر ما،  به سال پنجم وارد شده است. راهی برای برای پایان دادن به بحران سوریه بجز راه حل سیاسی مبتنی بر ژنو 1 و تشکیل شورای انتقالی بدون حضور بشار اسد وجود ندارد.

وی در ادامه ادعاهای خود درباره ایران گفت: امیدواریم پس از توافق هسته ای، ایران از مداخله های سلبی خود در امور داخلی کشورهای عربی دست بکشد؛ مسأله ای که ما با قاطعیت با آن برخورد می کنیم.

وی درباره حملات جنگنده های سعودی به یمن نیز ادعا کرد: نیروهای ائتلاف برای حمایت از مشروعیت در یمن، دستاوردهای بزرگتری را از جمله آزادسازی عدن و تسلط بر باب المندب کسب کرده اند. گزینه نظامی در یمن آخرین انتخاب عربستان و کشورهای ائتلاف بود که به درخواست دولت مشروع یمن و به موجب ماده 51 منشور سازمان ملل انجام شد.

وی در ادامه ادعاهای خود تصریح کرد: عربستان تأکید می کند تلاش دارد تروریسم را از ریشه از میان ببرد. این کشور در خط مقدم کشورهایی است که از لحاظ امنیتی و فکری با تروریسم مبارزه می کنند و سرچشمه های آن را می خشکانند.


انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
هی جبیر تو برو اول عمل تغیر جنسیتت و انجام بده بعد بیا راجب ایران نظر بده
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۵:۵۵ ۱۱ مهر ۱۳۹۴
سوتی عربستان ..............مسأله ای که ما با قاطعیت با آن برخورد می کنیم.
شما اگه قاطعیت داشتید فلسطین رو نمیفروختید
Iran (Islamic Republic of)
حسين رسولي خشت مسجدي
۱۳:۴۹ ۱۱ مهر ۱۳۹۴
سلام.
بنده خدا مشغول زر زدن شده.
آخرین اخبار