یک روانشناس گفت: شناخت شخصیت طرف مقابل قبل از ازدواج یکی از اصول مهم انتخاب همسر است.

مجتبی کاشانی روانشناس خانواده، در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: دوران نامزدی زمان مهمی در آشنایی طرفین برای ازدواج بوده و توجه به برخی اصول از جمله همگونی و تشابه شخصیتی دو طرف در انتخاب همسر آینده نیز حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: گاهی زوجین علت اختلافات خود را کم سن‌و‌سال ‌بودن همسر خود دانسته و به سرزنش یکدیگر می‌پردازند، اما نکته اینجاست که با وجود مهم بودن معیار سن در انتخاب زوجین ولی نمی‌توان حکم کلی مبنی بر اینکه اگر زن بزرگتر از مرد باشد، قطعا دچار مشکلاتی شوند را صادر کرد، زیرا در میان زوجینی که زن کوچکتر از مرد بوده نیز این اختلافات دیده می‌شود.

این روانشناس اضافه کرد: اکثر اختلافات زوجین ناشی از عدم همگونی شخصیت بوده و در اصلاح اینکه زوجین باید مناسب یکدیگر باشند و بهم بخورند که این مسئله شامل تمام زمینه‌ها از جمله فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و طبقاتی نیز می‌شود.

کاشانی در پایان خاطرنشان کرد: نمونه بارز این همگونی شخصیت در میان زوجین برون‌گرا بودن یک طرف و درون‌گرابودن طرف مقابل است که این عدم همخوانی و هماهنگی میان آن‌ها باعث بروز مشکلات بسیاری می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار