نماینده تهران گفت: مجلس نهم با ارائه رأی به طرح دوفوریتی مربوط به برجام مهمترین تصمیم خود را بعد از انقلاب می‌گیرد.

چرا دولت قبل از استماع نظر مجلس درباره برجام، اجازه بازدید از پارچین را صادر کرد؟به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید رسایی نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در صحن علنی امروز یکشنبه 12 مهرماه در مخالفت با طرح دوفوریتی اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام اظهار کرد: در ابتدا اخطار قانون اساسی دارم.

وی خطاب به لاریجانی اظهار کرد: شما در جلسه غیرعلنی صبح یک ساعت در مورد طرح دوفوریتی توضیح دادید و از آن دفاع کردید و این خلاف عدالت است.

رسایی تصریح کرد: اجازه تکثیر طرح دیگری را که خواسته برخی از نمایندگان بود را ندادیم و این هم خلاف قانون است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس بیان داشت: در جلسه غیرعلنی موضوعاتی را به دفتر مقام معظم رهبری منتسب کردید که جای رسیدگی دارد.

لاریجانی در پاسخ به رسایی اظهار داشت: مگر خود شما و بقیه در جلسه غیرعلنی صبح صحبت نکردید، همچنین ما چیزی را منتسب به دفتر مقام معظم رهبری نکرده‌ایم و مجلس خود تصمیم می‌گیرد و ربطی به دفتر مقام معظم رهبری ندارد.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس در ادامه خطاب به لاریجانی بیان داشت: شما گفتید که از دفتر رهبری زنگ زده‌اند چرا زودتر تصمیم‌گیری نمی‌کنید.

لاریجانی خطاب به رسایی گفت: از دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی هم نامه‌ای داده شده و خودتان هم آن را دیده‌اید و همه منتظر تصمیم‌گیری مجلس هستند.

رسایی اظهار کرد: طبق اصل 77 و 125 دولت مکلف است موافقت‌نامه‌ها را به صورت لایحه به مجلس ارائه دهد اما ما اکنون داریم در قالب یک طرح تصمیم‌گیری می‌کنیم آیا این اشکال قانون اساسی بنده وارد است یا خیر؟

لاریجانی در پاسخ به رسایی گفت: این اخطار وارد نیست. 

رسایی تأکید کرد: این مهمترین رأیی که مجلس نهم در تاریخ 4 ساله خود می‌خواهد بدهد و مهمترین رأیی است که بعد از انقلاب اسلامی داده می‌شود مردم به ما اعتماد کرده‌اند و نمی‌دانند واقعیت چیست.

وی در ادامه افزود: مقام معظم رهبری فرموده‌اند مجاری قانونی که باید به برجام رسیدگی کنند طوری تصمیم بگیرند که سرشان در مقابل خدا بالا باشد، رأی امروز رأیی است که باید وقتی ما را در قبر می‌گذارند سرمان افراشته باشد.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به اینکه چرا ما داریم به طرحی رأی می‌دهیم به دلیل آنکه دولت لایحه‌ای را به مجلس ارائه نکرده است گفت: دولت قانون را رعایت نکرده و بعد از این هم به طرح مجلس عمل نمی‌کند.

وی تصریح کرد: مهر تأیید مجلس پای چیزی که به ضرر ملت باشد بیاید ما هم در آن شریک می‌شویم و اگر قانون برای دولت مهم بود حداقل طرح الزام دولت را به حفظ خطوط قرمز رعایت می‌کرد.

رسایی اظهار کرد: موگرینی بیشتر از این دولت ما را قبول داشت و اعلام کرد تا زمانی که نظر مجلس اعلام نشود ما تصمیم نمی‌گیریم اما دولت قبل از نظر ما به برجام عمل کرد و اجازه بازدید از پارچین را داد و این خلاف قانون است.

نماینده تهران بیان داشت: طبق قانون باید مصوبات شورای امنیت به تأیید رهبری برسد و اگر مقام معظم رهبری آن را تأیید کرده دیگر مجلس در مورد چه چیزی صحبت کند، مقام معظم رهبری تاکنون حاضر نشده این برجام را در دست خود بگیرد.

وی بیان داشت: ضمانت اجرایی این طرح چیست چرا هفته بعد مجلس تعطیل است وقتی این طرح هنوز مورد بررسی قرار نگرفته لذا چهارشنبه و هفته بعد را تعطیل نکنید.

رسایی خاطر نشان کرد: هیچ طرحی در مجلس برای رد برجام نیست و برخلاف سخنان بروجردی چرا امضای افرادی مانند بذرپاش، زارعی، حدادعادل و زاکانی پای این طرح دوفوریتی نیست. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار