کرمانشاه؛

اوایل فصل برداشت ، بهترین زمان برای تعیین قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان

مدیر عامل و عضو هیئت مدیره تشکل های حمایتی و هدایتی کشاورزی کشور گفت : از آنجایی که برداشت گندم در مناطق گرمسیر کشور از فروردین ماه آغاز می شوداین زمان بهترین موقع برای تعیین قیمت خرید تضمینی گندم است.

به  گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ از کرمانشاه ؛سجاد سنجابی گفت :چند ماهی است قیمت نهاده های مورد نیاز کشاورزان مثل سوخت افزایش نیافته است، و اگر قیمت سوخت بالا برود همه هزینه های برای کشاورزان افزایش پیدا می کند و متناسب با آن باید قیمت خرید گندم هم بالا برود.

وی افزود: اعلام قیمت خرید تضمینی گندم در فصل پاییز سبب می شود تا دلال ها انبارهای خود را به مدت چندماه پر از گندم کرده و در مدتی کوتاه سود زیادی به جیب بزنند.

سنجابی با اشاره به نخریدن گندم های نامرغوب و سن زده زارعان توسط دولت به عنوان یکی از مشکلات پیش رو یاد کرد و گفت: این اتفاق سبب شده که گندمکاران نتوانند گندم های خود را به یک قیمت عرضه کنند.

مدیر عامل و عضو هیئت مدیره تشکل های حمایتی و هدایتی کشاورزی کشور افزود: بهتر است دولت بجای نخریدن گندم های نامرغوب آنها را قیمت های پایین تر از کشاورز خریداری کند تا او ناچار به فروش گندم های نامرغوب خود به دلال ها نشود.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: کرمانشاه ، فصل ، قیمت ، تعیین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.