مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: طاعون نوشخوار کنندگان کوچک در منطقه حفاظت شده ی طالقان به 95 کل و بز افزایش یافت.

حسین محمدی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص شمار تلفات طاعون در منطقه  حفاظت شده طالقان اظهار کرد: در پی پایش های انجام شده در عرصه های طبیعی طالقان به  تازگی 19 لاشه کل و بز از سوی گروه های پایش شناسایی و معدوم گردید که با کشف این  تعداد لاشه میزان تلفات طاعون نوشخوار‌ کنندگان کوچک به 95 کل و بز افزایش یافت.

وی با اشاره وسعت و صعب العبور بودن ارتفاعات البرز مرکزی در حوزه شهرستان طالقان افزود: پایش ارتفاعات با کمک هیئت کوه نوردی استان البرز روزانه با حضور گروه‌هایی از کوه‌نوردان ، محیط بانان و نیروهای محلی انجام می شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز تصریح کرد: تاکنون 80هزار رأس دام اهلی از سوی اداره کل دام پزشکی در منطقه  واکسینه شده است.

محمدی در پایان تأکید کرد: با  وجود افزایش آمار تلفات با  اقدامات به  موقع محیط زیست از جمله معدوم سازی به موقع  لاشه ها و ضد عفونی کرد منابع آبی؛ کانون آلودگی از محل فعلی گسترش نیافته و ویروس به سایر قسمت‌های منطقه و مجاور آن سرایت نکرده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: محیط زیست ، طالقان ، طاعون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار