شبکه رادیویی تهران طرحی نو را از فردا رقم می‌زند.

برگی نو در رادیو تهران رقم می‌خوردبه گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری تغییر جدول پخش برنامه‌های شبکه رادیویی تهران  ده صبح امروز در ساختمان ارگ میدان پانزده خرداد با حضور مدیر گروه های شبکه و سعید معدن کن مدیریت شبکه تهران برگزار شد.

سعید معدن کن در ابتدای این جلسه مروری بر گذشته رادیو تهران از بهمن ماه تا به امروز داشت و گفت: همان طور که مستحضر هستید شبکه رادیویی تهران، تنها شبکه استانی است که زیر نظر معاونت صدا فعالیت می‌کند و در ماه‌های گذشته با توجه به تغییر مدیریت جدید و رویکرد شبکه‌ها رادیو تهران با برنامه‌های متنوع خود به روی آنتن رفته است.

وی ادامه داد: در جدول پخش گذشته تهران را بر محوریت کلانشهر ایران می‌دیدیم و با یک برنامه تخصصی همسایه سلام به اخبار و ویژگی‌های حومه تهران پرداختیم. اما با توجه به تغییر فصل جدید این برنامه با چشم‌اندازی وسیع تر به جدول پخش شبکه تهران رسیده است.

وی ادامه داد: در چشم‌انداز آینده سعی کردیم مولفه مومن و بصیر. بالنده و چالاک. با نشاط و امید بخش. انقلابی و وحدت آفرین. پشتیبان مدیریت شهری و کشوری و زبان گویای مخاطبان را در سرلوحه برنامه‌ها داشته باشیم. 

معدن کن بیان کرد: طبق آمار ما بیش از سیزده میلیون جمعیت در استان تهران داریم که چهار میلیون از این افراد تردد داخل شهری با خودرو دارند و این یعنی استفاده از ظرفیت‌های دسترسی داخل شهری. ما نیمی از مخاطبین خود را در اوج ترافیک و تردد خودرو ها داریم. 

وی افزود: شبکه رادیویی تهران در حال حاضر بیشترین تعامل را با مخاطبان خود دارد و در همین مسیر شبکه تهران با برنامه «به همین راحتی» از ساعت نه و سی دقیقه تا ده صبح بر اساس نیاز و خواسته مخاطب که هر نوع قشر و سنین را در بر می‌گیرید، به روی آنتن می‌رود.
 
معدن کن در خصوص برنامه «خانه ما» عنوان کرد: این برنامه تا به امروز توانست پاسخگوی بیش از هفتاد درصد نیاز مخاطبان را برآورده کند و چیزی که ما امروز شاهد آن هستیم، بیش از هفتاد درصد از خانم های خانه‌دار شاغل هستند و بر همین اساس هم برنامه «خانه ما» در فصل جدید ازساعت نه صبح به ساعت پانزده عصر تغییر کرده است.

مدیر شبکه رادیویی «تهران» از دیگر برنامه این شبکه رونمایی کرد و گفت: دیگر برنامه صبحگاهی ما مخصوص کودکان و نوجوانانی است که صبح ها در سرویس مدارس حضور دارند و شبکه رادیویی تهران با برنامه «آفتابگردان» به استقبال این قشر از جامعه می‌رود.

وی در خصوص مسابقه «صد در صد» عنوان کرد: مسابقه «صد در صد» با نام دیگری تحت عنوان «021» مربوط به استان تهران و با طراحی جدید در جدول پخش برنامه‌های شبکه رادیویی تهران قرار گرفته است.

سعید معدن کن نوید مستندی رادیویی را از شبکه تهران داد و بیان کرد: برنامه «سایه روشن» با طرح اتفاقات روز شهر تهران و همچنین حومه استان تهران در ردیف برنامه‌های این شبکه قرار گرفته است. این برنامه از روز سه شنبه با موضوع کودکان کار ساعت نوزده و سی دقیقه به  روی آنتن می رود. 

همچنین سعید معدن کن در ادامه این گفتگو اعلام کرد: برنامه «گفت آور» از جمله برنامه‌های گفتگو محور رادیو تهران است که در ایام هفته در حیطه فرهنگی و اندیشه به معرفی چهره‌های ماندگار استان تهران و متخصصان این عرصه پنجشنبه و جمعه هر هفته پخش می‌شود.

وی افزود: یکی از اتفاقات خوبی که در این تغییرات جدید رخ داده است، حذف آنتن پخش و شیفت اعلام ساعت و روز است که به عنوان جایگزین آن دو  بخش پرسش و پاسخ و همچنین «استودیو صدای شهر» با همکاری و تعامل شهرداری تهران و دیگر مسئولان ذیربط به روی آنتن می رود. 

معدن کن با ابراز احترام به ساحت پاک و مقدس شهدا بیان کرد: ما شش برنامه تحت عناوین‌ «پلاک»، «همسنگر»، «مرز پر گوهر»، «سکانس حماسه». «الماس درخشان» و «مروارید خاکی» در دو بخش مجزای صبحگاهی و ظهر در موضوعات مختلف سینمای دفاع مقدس. ادبیات. فرهنگ ایثارگران و آزادگان سعی کردیم در دستور پخش شبکه داشته باشیم.

وی در خصوص ویژه برنامه ماه محرم عنوان کرد: از سوم محرم برنامه «چراغ» تحت عنوان هیئتی رادیویی به مدت دوازده شب با مقتل خوانی علی معلم و پخش حال و هوای این روزهای مردم در دسته‌جات عزاداری به روی آنتن می‌رود. 

معدن کن در پایان خاطرنشان شد: سعی کردیم حوزه های کم اثر را حذف کنیم و جایگزین آن برنامه‌های موثر با نیاز مخاطب را در نظر بگیریم و به دور از کلیشه و شعار اعتقاد و دغدغه‌های مردم را اشاعه دهیم .


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار