در حاشیه جلسه کارگروه تخصصی برسی کادر فنی تیم ملی والیبال؛

دامغانی: انتخاب کواچ از ابتدا صحیح نبود

کارشناس والیبال ایران معتقد است که انتخاب کواچ از ابتدا صحیح نبوده است اما حالا هم زمان مناسبی برای تغییر سرمربی نیست.

محمدرضا دامغانی که یکی از افراد حاضر در جلسه کارگروه تخصصی بررسی کادرفنی تیم ملی والیبال ایران بود، در گفتگو با خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره برآورد خود از  این جلسه گفت: مباحث خوبی در این جلسه مطرح شد و همه نقطه نظرات خود را عنوان کردند.  با این حال اعتقاد من این است که به صلاح تیم ملی والیبال است که کواچ در مقطع کنونی به همکاری خود با تیم ملی ایران ادامه دهد.

وی تصریح کرد: البته باید این نکته را یادآور شوم که کواچ با کادر فعلی خود نمی‌تواند موفق باشد. نفراتی که در حال حاضر دستیاران این مربی صربستانی هستند در حد و اندازه تیم ملی والیبال ایران نیستند. 

این عضو کارگروه بررسی عملکرد کادر فنی تیم‌های ملی، اضافه کرد: متاسفانه در جام جهانی پس از شکست تیم ملی والیبال ایران مقابل آرژانتین کادر فنی و سرپرست تیم نتوانستند روحیه از دست رفته تیم را بازگرداند و بازیکنان رفته رفته عملکرد بدتری از خود ارائه دادند. شاید اگر افراد با تجربه تری روی نیمکت کواچ نشسته بودند شرایط بهتری در تیم ایران حاکم می‌شد.

دامغانی خاطرنشان کرد: بازیکنان فعلی تیم ملی والیبال ایران جزو بهترین‌های جهان هستند و این نسل شاید سال‌های سال تکرار نشود. باید تمام توان خود را به کار ببریم تا با این ستاره‌ها طلسم راهیابی والیبال ایران به المپیک را بشکنیم در غیر این صورت شاید رخ دادن این اتفاق در المپیک‌های بعدی کار ساده‌ای نباشد.

دامغانی ادامه داد: به اعتقاد من انتخاب کواچ پس از رفتن ولاسکو از ایران، انتخاب صحیحی نبود اما نمی‌توان درباره گذشته اظهارنظر کرد. با این حال اکنون زمان مناسبی برای تغییر سرمربی تیم ملی نیست. 

وی در توضیح این مطلب که در حال حاضر شرایط برای تغییر سرمربی مهیا نیست، گفت: هر مربی فارغ از هر میزان تجربه و شهرتی که داشته باشد اگر جایگزین کواچ شود، در صورت نتیجه نگرفتن قطعا کمبود وقت و زمان  و عدم آشنایی با تیم ملی و بازیکنان را بهانه خواهد کرد به همین دلیل بهتر است سرمربی فعلی سرکار خود باقی بماند و دستیاران با تجربه‌تری جای نیمکت این مربی را بگیرند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار