مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: آئین طشت‌گذاری اردبیل که قدمتی چند 100 ساله داشته در حال تبدیل به کنگره ملی عزاداری است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ حجت‌الاسلام مهدی ستوده در جلسه هماهنگی برگزاری آئین طشت‌گذاری در اردبیل اظهار داشت: آئین طشت‌گذاری اردبیل که چند روز قبل از شروع ماه محرم در سراسر استان اردبیل برگزار می‌شود چند 100 سال قدمت داشته و یک از آئین‌های ارزشی این منطقه به شمار می‌رود.

وی گفت: این آئین که خاص استان اردبیل بوده هر ساله با شکوه‌ و گستردگی ویژه‌ای و با حضور گسترده مردم متدین و عاشق ولایت استان در نقاط مختلف اردبیل برگزار می‌شود که جایگاه بسیار بالایی در نزد مردم استان داشته و از ارزش خاصی برخوردار است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به تاثیرگذاری این آئین مردم استان اردبیل در سطح ملی بیان کرد: در چند سال اخیر این آئین ارزشی با استقبال فراگیری از نقاط مختلف کشور مواجه شده و با توجه به اهمیتی که آئین طشت‌گذاری در کشور داشته در حال تبدیل به یک کنگره بزرگ ملی در عزاداری‌های ماه محرم است.

ستوده تصریح کرد: در روز طشت‌گذاری محلات شش‌گانه نیز در محل مسجد جمعه اردبیل حاضر شده و به عزاداری و استقبال از ماه محرم می‌پردازند که باید تلاش و جدیت دستگاه‌های متولی و مرتبط در این حوزه برقراری امنیت در این آئین مذهبی بوده و مورد توجه ویژه قرار بگیرد.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.