علیرضا نورمحمدی بعد از فوت هادی نوروزی به کاپیتان اول پرسپولیس تبدیل شد و بیست و یکمین فردی است که این عنوان را تصاحب می کند.

مرگ و زندگی و  کاپیتان های پرسپولیسبه گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از فوت ناگهانی هادی نوروزی، بازوبند کاپیتانی پرسپولیس به رضا نورمحمدی رسید و او تبدیل به بیست و یکمین کاپیتان رسمی تاریخ پرسپولیس شد.
 
در ادامه نگاهی می اندازیم به کاپیتانهای رسمی تاریخ پرسپولیس: حمید جاسمیان، همایون بهزادی و بیوک وطنخواه در سالهای اولیه به تناوب بازوبند کاپیتانی پرسپولیس را به بازو می بستند و سه کاپیتان اول پرسپولیس بودند.
 
بعد از آنها عزیز اصلی، دروازه بان این تیم که بازیگر سینما هم بود و هشت فیلم سینمایی بازی کرد، کاپیتان سرخپوشان شد.
 
در سال 1353 به علت نیمکت نشینی بهزادی و وطنخواه، جعفرکاشانی کاپیتان اول سرخها شد و به پنجمین کاپیتان تاریخ پرسپولیس تبدیل شد.
 
بعد از کاشانی، ابراهیم آشتیانی، دو سال بین سالهای 53 تا 55 کاپیتانی سرخپوشان را عهده دار بود، پس نوبت به علی پروین رسید، پروین در سال 1355 کاپیتان پرسپولیس شد و 11 سال بازوبند این تیم را بر بازو بست و از این نظر رکورد دار است.
 
پروین بازوبند را به محمد مایلی کهن تحویل داد و او به کاپیتان بعدی پرسپولیس تبدیل شد و تا سال 68 که بازوبند به پنجعلی رسید، کاپیتان اول پرسپولیس بود. پنجعلی، نهمین کاپیتان سرخپوشان بود و پنج سال این عنوان را عهده دار شد.
 
در سال 1373، فرشاد پیوس کاپیتان پرسپولیس شد و تا سال 76 همچنان کاپیتان بود البته در سال 75 به دلیل اختلاف پیوس به استانکو، مجتبی محرمی در اکثر مسابقات فصل کاپیتان بود.
 
حسین عبدی در سال 76، بازوبند را تحویل گرفت و سال 78 به عابدزاده تحویل داد و اینچنین عابدزاده به دوازدهمین کاپیتان پرسپولیس بدل شد و تا سال 80 کاپیتان ماند در دهه 80، پیروانی، رهبری فر، باقری و سپهر حیدری کاپیتانهای پرسپولیس بودند.
 
از سال 90 به بعد، علی کریمی، مهدی مهدوی کیا و محمد نوری کاپیتانهای پرسپولیس بودند و این بازوبند امسال به  هادی نوروزی سپرده شد و نوروزی به بیستمین کاپیتان رسمی پرسپولیس تبدیل شد.
 
اما دوران کاپیتانی نوروزی در پرسپولیس زیاد طول نکشید و با فوت ناگهانی وی ،حال رضا نورمحمدی کاپیتان بعدی سرخپوشان است.
 
نورمحمدی بیست و یکمین فردی است که این افتخار نصیبش می شود که کاپیتان اول پرسپولیس شود البته قطعا نورمحمدی، تنها کسی است که از گرفتن این عنوان خوشحال نشده است و برای او گرفتن جای مرحوم نوروزی سخت خواهد بود.
 
البته بازیکنان دیگری هم بودند که بازوبند پرسپولیس را در بیش از پنج مسابقه به بازو بستند ولی هیچ گاه کاپیتان اول این تیم نبوده اند: کاظم سیدعلی خانی، مجتبی محرمی، محراب شاهرخی، ناصر نورایی،حمید درخشان، ضیاءعربشاهی، وحید قلیچ، ناصر محمدخانی، رضا شاهرودی، علی انصاریان، شیث رضایی،علیرضا حقیقی، سید جلال حسینی.
 
لیست کاپیتانهای اول پرسپولیس:
حمید جاسمیان
همایون بهزادی
بیوک وطنخواه
عزیز اصلی
جعفر کاشانی
علی پروین
محمد مایلی کهن
محمد پنجعلی
فرشاد پیوس
حسین عبدی
احمدرضا عابدزاده
افشین پیروانی
بهروز رهبری فر
کریم باقری
سپهر حیدری
علی کریمی
مهدی مهدوی کیا
محمد نوری
هادی نوروزی
علیرضا نورمحمدی

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جواناینجاکلیک کنید.

 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار