معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی گفت: نرخ مشارکت اقتصادی زنان در کشور پایین بوده و باید نسبت به اصلاح آن اقدام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ حسن طائی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: در حال حاضر نرخ مشارکت اقتصادی زنان در کشور ۱۴ الی ۱۵ درصد است؛ در حالی که در کشورهای پیشرفته این رقم تا ۴۰ درصد مشاهده می شود.

وی بخشی از برنامه های وزارت کار و به ویژه معاون توسعه کار آفرینی را آماده سازی و توانمند سازی زنان برای ایجاد شغل عنوان کرد و گفت:در نظر داریم شیوه های مالیکسب و کار و ایجاد شغل را برای جویندگان کار آموزش دهیم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی متذکر شد: به ویژه در هر سطحی که بنگاهی تشکیل می شود باید توسعه یابد؛ چراکه تجربه ثابت کرده است اگر شرایط اشتغال برای تعدادی از بانوان فراهم شود می توانند بانوان بیشتری را وارد عرصه اشتغال کنند.

طائی یادآور شد: ما برای این گروه هدف از دو سمت عرضه وتقاضا برنامه داریم و در بخش عرضه در نظر داریم فرایند توانمند سازی، اشتغال پذیری و کارآفرینی اصلاح شده و حداکثر آمادگی در این قشر ایجاد شود.

وی به ضرورت ایجاد شبکه ای از کسب و کارهای خانگی در کشور تاکید کرد و افزود: دراین راستا ایجاد زمینه برای فروش محصولات دنبال می شود و در ادامه برای کسب و کارهای خرد نیز اعطای تسهیلات در دست بررسی است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی در ادامه به تعامل با بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: در عین حال رفع مشکلات آیین نامه ای با همکاری دستگاه ها در دستور کار است.

انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.