معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر اولویت اصلی وزارت کار فراهم کردن زمینه‌ها اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ حسن طائی در دیدار با استاندار اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر 70 درصد متقاضیان اشتغال در کشور فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند که اولویت اصلی وزارت کار بر فراهم کردن زمینه‌ها اشتغال برای این افراد است.

وی با بیان اینکه برنامه‌هایی برای اشتغالزایی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در کشور در دستور کار داریم، تصریح کرد: این برنامه‌ها از دو سوی عرضه و تقاضا بوده به طوری که در بخش عرضه تلاش می‌کنیم تا توانمندسازی، کارآفرینی و اشتغال‌پذیری را در این قشر مهیا کنیم و در بخش تقاضا نیز تلاش و جدیت بر این است تا با همکاری دستگاه‌های اجرایی در بخش کسب و کارهای خرد، متوسط و بزرگ و نیز کسب و کارهای خانگی اقدام کنیم.

طائی از بررسی برای پرداخت تسهیلات برای کسب و کارهای خرد خبر داد و افزود:‌ حل مشکلات مربوط به نقدینگی، فروش و بازاریابی در حوزه مشاغل خانگی و خرد باید مورد توجه قرار گیرد و با توجه به اینکه این گونه مشکلات در استان‌های مختلف کشور متفاوت بوده برای رفع این مشکلات باید به تناسب هر مشکل در استان راهکار ارائه شود تا بتوان به نتیجه موثری دست یافت.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه توانمندسازی بانوان برای حضور در فعالیت‌ها اقتصادی و ایجاد اشتغال را از برنامه‌های وزارت تعاون و کار دانست و گفت: تلاش می‌کنیم تا با آموزش شیوه‌های ایجاد اشتغال و اصول مالی کسب و کار بانوان را در این زمینه برای ایجاد اشتغال آماده کنیم.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.