متأسفانه در هنر‌های نمایشی حال حاضر به خصوص در سینما تخصص‌گرایی هیچ حرفی برای گفتن ندارد.

امین زندگانی بازیگر سینما وکارگردان در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص آخرین فعالیت هنری خود گفت: در حال حاضر درگیر راه‌اندازی آموزشگاه‌ هنر‌های نمایشی هستم این آموزشگاه زیر نظر وزارت کار و فنی حرفه‌ای استان تهران است و در آن به تدریس هنر‌های نمایشی، موسیقی و.. می‌پردازیم.

وی افزود: در این آموزشگاه که نام آن خانه متخصصان سینما و تئاتر و تلویزیون است اساتید چون هادی مرزبان، مجید مظفری، رضا فیاضی، مسعود صفایی، الیکا عبدالرزاقی و خودم در حال حاضر فعالیت می‌کنیم اما این تیم به طور دائم در حال تغییر خواهد بود و امیدواریم بتوانیم از تجربه‌های پیشکسوت‌ها نیز استفاده کنیم.

وی در خصوص ایده اولیه راه‌اندازی آموزشگاه بیان کرد: چون من سال‌ها است در زمینه هنر‌های نمایشی تدریس می‌کنم احساس کردم برای بسیاری از آموزشگاه‌ها خارج از هر نوع تخصص مجوز صادر شده و بیشتر حکم تجارت دارد به این جهت درصد راه‌اندازی آموزشگاهی حرفه‌ای و معتبر برآمدیم.

زندگانی تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر شاهد این هستیم که علی‌الخصوص در سینما، تخصص‌گرایی هیچ حرفی برای گفتن ندارد و اکثر دوستان به دنبال اهداف و راه‌های دیگری هستند و فکر می‌کنم حداقل هنر بنده و آن چیزیی که در آن فعالیت می‌کنم را در آینده به خطر می اندازد و هیچ تصویر آکادمیکی از این رشته وجود ندارد. 

این بازیگر گفت: خوبی آموزشگاه فنی حرفه‌ای به این است که به هنرجویان خود دیپلم فنی و حرفه‌ای اهدا می‌کند و این موضوع می‌تواند برای حضور آنها در دانشگاه‌ها تشویقی باشد.

وی در خصوص تضمین کار برای خروجی آموزشگاه‌های فنی وحرفه‌ای عنوان کرد:مهمترین مسئله برای کسانی که در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و معتبر حضور دارند این است که می‌فهمند و می دانند آموزه‌هایشان علم است نه فقط یک استعداد.

زندگانی در پاسخ به این سؤال که آیا برپایی آموزشگاه‌های معتبر جلوی ورود افراد غیر متخصص برای برپایی آموزشگاه‌ را می‌گیرد بیان کرد: ما صنفی را راه‌اندازی کردیم که فارغ‌التحصیل هنر‌های نمایشی، سینمایی و تلویزیونی از دیپلم تا فوق‌لیسانس و کسانی که فقط مدرک آکادمیک تأئید شده دارند را در بر می‌گیرد که ب زودی با خانه سینما همسو خواهیم شد.

بازیگر «ملک سلیمان» بیان کرد: همسو شدن ما با خانه سینما به این شکل است ما مقدماتی را فراهم می‌کنیم که تحصیل کرده‌های حرفه‌ هنر‌های نمایشی حرفه‌ای داشته باشند و به آن معیاری برسند، تا بتوانند در خانه سینما عضویت پیدا کنند، به طور حتم این حرکت در چند سال آینده باعث می‌شود همه اعضای این صنف و خانه سینما تحصیلات آکادمیک داشته باشند و خود به خود جلوی ورود افراد غیر متخصص وغیر متخصص را به تئاتر تلویزیون و سینما گرفته می‌شود.
 
این بازیگر با بیان این مطلب که یکی از معضلات مهم این روز‌ها ورود افراد غیر متخصص به سینما تئاتر و تلویزیون است و این موضوع ضربه زیادی به بدنه سینما زده است عنوان کرد: البته منکر حضور استعداد‌های بزرگ و کارگردان‌های پیشکسوت نمی‌شویم که در حقیقت در بدترین شرایط و کمترین امکانات سینمای ما را زنده نگه داشته‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قصد و هدف ما از برگزاری این است که برای آینده تصویر خوبی از هنر‌های نمایشی داشته باشیم و هرچه بیشتر به سمت دانشگاه‌ها برویم تا آنها موظف شوند امکانات تخصصی خود را بالا برده و آرام آرام به مسیر و درکی برسیم که هنر یک تخصص است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار