سینمای "رابطه گرا" باعث تولید آثاری با شکل و محتوایی تکراری می‌شود.

امین زندگانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران شرایط امروز سینمای ایران را این گونه توصیف کرد: سینمای امروز ما، سینمایی رابطه گرا و دوره همی شده است، که نتیجه آن تولید آثاری با محتوا و شکلی تکراری است.

وی در این رابطه افزود: تولید چنین آثاری در سینما و تلویزیون ما، رفته رفته بر نگاه مخاطب و علاقه مندی او اثر می‌گذارد و از کیفیت کارهای بصری راضی نخواهند بود.

بازیگر فیلم سینمایی «آهوی پیشونی سفید» در خصوص جایگاه سینمای کودک در ترویج سبک زندگی، بیان کرد: با نگاهی به جایگاه سینمای کودک و نوجوان در دنیا، می‌توان فهمید که نگاه هدفمند و آینده نگر به مقوله سبک زندگی در آثار خود دارند و در تلاش برای اثر گذاری بر مخاطب کودک و خانواده‌های آنها هستند.

بازیگر فیلم سینمایی «ملک سلیمان نبی» بیان کرد: ترویج پیام و فرهنگ حاکم بر جامعه در حال و آینده می‌تواند از طریق سینمای کودک و نوجوان قابل دسترس باشد.

زندگانی در ادامه خاطر نشان کرد: آنچه که امروز می‌بینیم، این است که عزم جدی و دغدغه‌ای برای تولید چنین آثاری برای کودکان در ایران وجود ندارد و شاید یکی از اصلی ترین دلایل آن عدم حضور متخصصان دلسوز و دغدغه مند این حوزه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار