تربیت پزشك، دندانپزشك و ساير دانش آموختگان رشته هاى مختلف پزشكى و پيراپزشكى از كاردانى تا فوق تخصص؛ صرفاً با دغدغه اصلى وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكى در طرح تحول سلامت عجين شده است.

دکتر نوید ناصری عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت :گام هاى اول تا سوم طرح تحول سلامت با حركتهايى جهادى و تزريق بودجه مناسب و موقت حتى بدون زيرساختهاى لازم و بعضاً بدون در نظر گرفتن دورانديشى لازم هدف گذارى شده بود.

وی افزود :حتی این هدف گذاری تا اندازه اى همراه با تخريب جامعه فهيم و زحمت كش پزشكى و الصاق صفتهايى چون زيرميزبگير، زياده خواهان عامل بدبختى مردم، تجار نظام سلامت و ... شرايط بهره مندى بيشتر مردم را از خدمات ارزانتر درمانى فراهم ساخت.

وی اظهار داشت : با تزريق هرچه بيشتر منابع مالى، فقط درد دردمندان بيشمار جامعه را تسكين  می دهند و بس.

عضو شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به  گفته وزیر بهداشت درباره ظرفيتهاى دوره هاى پزشكى و تخصصى  مبنی بر اینکه " ما نماينده صنف نيستيم بلكه امين مردم و مسؤول سلامت مردم هستيم" خاطرنشان کرد :بنابراين دستگاهى كه وظيفه اصلى خود را تامین سلامت مردم مى داند و خود را نماينده صنف نمى انگارد شایسته است موضوع آموزش را از اهداف فرعى طرح تحول سلامت بداند .


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.