رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها بر ضرورت تبیین روح حسینی در جامعه تاکید کرد و لازمه رسیدن به عزت را برخورداری از فرهنگ عاشورا دانست.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها در همایش طلایه‌داران هدایت، تأثیرگذارترین اتفاق تاریخ اسلام را واقعه عاشورا دانست و با اشاره به بطن های این واقعه گفت: کفر به طاغوت، شجاعت و انقطاع از دنیا طلبی بطنهای واقعه عاشورا است که باید در مجالس امام حسین(ع) تبیین شود.

حجت‌الاسلام محمد محمدیان با بیان اینکه رسیدن به عزت و افتخار هزینه‌هایی دارد، افزود: سرمایه اصلی ما فرهنگ عاشورا و روح حسینی است که باید به خوبی تبیین شود.

وی تاکید کرد: حتی درصورت تصویب برجام، وظیفه مبلغان تمام نمی شود، بلکه مسئولیتشان سنگین‌تر هم می‌شود و باید به مسئله مهم‌تری توجه کنیم و آن اینکه به مردم القاء نشود که دوران مبارزه تمام شده است.

وی وظیفه مبلغان را آگاهی بخشی دانست و تاکید کرد: در خصوص برجام نباید این تصور به وجود بیاید که حاضریم به هر نوع توافقی تن دهیم.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها با بیان اینکه عده‌ای در داخل می‌خواهند از موضوع برجام برای اهداف خاص استفاده کنند، گفت: آنها می خواهند نظام را از درون تهی کنند و تصور می‌کنند پس از ناکامی در مقابل یاران انقلابی، می‌توانند به نتیجه مطلوبشان برسند.

حجت السلام محمدیان تاکید کرد: اگر آسیب نبینیم قطعا دشمنان ما ذلیل خواهند شد و نوکری هنر نیست بلکه هنر در آقایی است و امام خمینی(ره) ملت ایران را آقا کردند و در برابر دشمن در جنگ تحمیلی 8 ساله نیز ایستادگی کردیم.

وی افزود: موضوع قیام امام حسین(ع) نه تنها شیعه بلکه کل جوامع اسلامی را تحت تأثیر قرار داد، بلکه اصل اسلام را حفظ کرد و حیات معنوی دین رسول خدا(ص) را تا به امروز و حتی تا قیامت تضمین کرد و مبلغان دینی هم در این راه سهیم هستند و راه کربلا تا ظهور امام زمان(عج) مستدام خواهد بود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: اگر می‌گوئیم برترین کار تاریخ اسلام قیام امام حسین(ع) است، باید امروز هم خدمت در این مسیر و ترویج فرهنگ عاشورا را به عنوان بزرگترین خدمت برای طلبه‌های مبلغ در فرصت طلایی ماه محرم بدانیم، زیرا ائمه اطهار(ع) معتقدند که تاریخی‌ترین قیام انبیاء و اولیاء الهی قیام امام حسین(ع) در کربلا بود.

حجت الاسلام محمدیان افزود: اگر در آن روز نبودیم که به یاری امام حسین(ع) بیائیم باید اکنون که لباس خدمت بر تن کرده‌ایم دوستداران امام حسین(ع) را با ایشان آشنا کنیم و پیوند آنها با امام حسین(ع) را مستحکم‌تر کنیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.