مدیر کل دفتر پیش دبستانی از ایجاد طرح ارتقای صلاحیت حرفه‌ای معلمان پیش دبستانی با همکاری دانشگاه فرهنگیان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

رخساره فضلی مدیر کل دفتر پیش دبستانی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص برنامه‌های آینده آموزش و پرورش در حوزه پیش دبستانی گفت: در سال تحصیلی جدید محورهای اصلی فعالیتها در پیش دبستانی بر پایه دو اصل بازی و هویت خواهد بود و برنامه‌ریزی‌هایی با این موضوع انجام گرفته است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: از دیگر برنامه‌هایی که مورد توجه آموزش و پرورش است طرح ارتقای صلاحیت حرفه‌ای معلمان پیش دبستانی است که در آینده‌ای نزدیک با همکاری دانشگاه فرهنگیان انجام خواهد شد. 

مدیر کل دفتر پیش دبستانی همچنین در خصوص تعداد دانش‌آموزان پیش دبستانی در سال تحصیلی جدید گفت: با توجه به اینکه ثبت نام پیش دبستانی با تاخیر انجام می‌شد هنوز آمار دقیقی از آن وجود ندارد اما پیش بینی می‌شود امسال 60 درصد، دانش‌آموز پیش دبستانی در کلاس‌ها حضور پیدا کنند. 

وی در ادامه تصریح کرد: آموزش و پرورش در تلاش است تا با برنامه ریزی‌های انجام شده طی سه سال آینده آمار دانش آموزان را افزایش دهد. 

فضلی به این نکته هم اشاره داشت: که پیش از توجه به کمیت، سعی بر این است که کیفیت برنامه‌های پیش دبستانی را بهبود دهیم. 

مدیر کل دفتر پیش دبستانی با بیان اینکه دوره پیش دبستانی جز دوره رسمی و ضروری کشور است،‌خاطر نشان کرد: طبق قانون این دوره اجباری نیست اما ضروری است و این مسئله بدین معناست که بچه‌های سنین چهار الی شش سال در این دوره حضور پیدا کنند.

وی خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی‌های زیادی در این حوزه انجام شده است و سال گذشته خوشبختانه آموزش و پرورش با توفیقات خوبی همراه بوده است.

فضلی با بیان اینکه اصرار آموزش و پرورش در برگزاری دوره پیش دبستانی در مناطق محروم است گفت: با توجه به شرایط اجتماعی و خانوادگی این افراد، مجال شرکت در کلاس‌های غیر دولتی پیش دبستانی کمتر ایجاد می‌شود و آموزش و پرورش موظف است این شرایط را برای دانش‌آموزان ایجاد کنند.

 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار