آب بزرگترین چالش پیش روی مشهد

مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کمبود آب بزرگترین چالش در 10 سال آینده برای خراسان رضوی به ویژه مشهد خواهد بود.

آب بزرگترین چالش پیش روی مشهدحمیدرضا صالحی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص چالش بی آبی در استان خراسان رضوی اظهار کرد: بزرگترین چالش پیش روی خراسان رضوی به ویژه مشهد در 10 سال آینده کمبود است که باعث ایجاد بحران‌های عظیم اجتماعی و اقتصادی خواهد شد.

وی با بیان این که بسیاری از کشورها حتی افغانستان دیپلماسی خود را با کشورهای دیگر و  به خصوص ایران بر مبنای مبادله آب قرار داده است، تاکید کرد: ایران نیز باید در دیپلماسی خود موضوع بحران آب را در دستور کار خود قرار دهد.

مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی با اشاره به قانون اساسی که حفاظت از محیط زیست را وظیفه همگانی تعریف کرده، گفت: متاسفانه همه نگاه‌ها برای تغییرات چشمگیر در این حوزه تنها به سازمان محیط زیست کشور سوخته شده در حالی که وقتی تخلفی در این حوزه انجام می‌گبرد و مردم مشارکتی ندارند نهاد حفاظت از محیط زیست به زور نمی‌تواند جلوی تخلف و مشکلات عمدی از جانب متخلفان را بگیرد و حل کند.

صالحی در پایان تاکید کرد: با توجه به الزام قانون اساسی و تاکید رئیس جمهور بر تغییر ساختار محیط زیست و همگانی کردن آن باید با اتکا به پیشوانه‌های قانونی در راستای همگانی سازی این وظیفه عمومی گام موثر برداشت.

انتهای پیام/
برچسب ها: چالش ، محیط زیست ، آب ، کمبود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Tanzania, United Republic of
ناشناس
۱۲:۴۸ ۱۹ مهر ۱۳۹۴
خوب دیگه با این سخنرانی و اظهار نظرات کارشناسی حل شد مسئله مشکل آب و خسته نباشید
آخرین اخبار