یک نماینده مخالف طرح برجام گفت: دولت لایحه‌ای را به مجلس ارائه نداد و برای اجرای برجام منتظر مجلس نیست و کار خودش را می‌کند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،مهرداد بذرپاش در مخالفت با اجرای طرح برجام امروز در صحن علنی مجلس گفت: انشاءالله آنچه که مصلحت کشور، نظام و انقلاب است اتفاق بیفتد.

نماینده تهران اظهار داشت: انتقاد من نسبت به هیئت رئیسه که چرا باعث شده مجلس دوتکه شود، بالاخره اگر ما این مسیر را بهتر طی می‌کردیم و به کمیسیون مربوطه که نمایندگان محترم رای دادند ارجاع می‌‌دادیم بهتر بررسی می‌شد. 

وی افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در کمتر از دو ساعت هم طرح را که جزء مهم‌ترین طرح‌های جمهوری اسلامی ایران است، بررسی کرده و هم 200 پیشنهاد را بررسی کرده است و یکجا رد کردند، به نظر شما این بررسی کارشناسی، عمیق و یا درست است؟

بذرپاش تصریح کرد: بحثی در این نیست که کسی مخالف برداشته شدن تحریم‌ها نیست، اما این طرح که اهمیتش برای همه واضح و مبرهن است، در عین دو ساعت تدوین شد و در همین زمان عین 200 پیشنهاد را نیز رد کردند. به نظرم خیلی کار بهتری می‌توانستیم انجام دهیم.

این نماینده مخالف اجرای طرح برجام گفت: اینکه ما از دولت درخواست کنیم لایحه بدهد، این کار بدی است؟ این کار تندروی است؟ این کاسب تحریم است؟ برخی‌ها نمی‌دانم این اعداد را از کجا آورده‌اند و می‌گویند 80 درصد یا 100 درصد و بعضا 120 درصد مردم موافقند، آن‌ها خودشان را در صحنه سیاسی تنظیم کرده‌اند و اگر ما دنبال رای و صحنه سیاسی بودیم، باید آن طرف می‌ایستادیم.

وی گفت: دولت اگر لایحه‌ای داده ما باید مجوز دهیم، عزیزان کسی منتظر ما نیست، آیا دولت برای اجرا منتظر شماست؟ الان شروع کردند به اینکه تاخیر دارید، روز توافق 26 مهر است و تمام و زودتر از آن قرار نیست کاری انجام شود که دائم می‌گویند مجلس در بررسی برجام تاخیر دارد. این الفاظ برای این است که شما را تحت فشار قرار دهند.

بذرپاش اظهار داشت: مجلس نمایندگان و سنا آمریکا حداقل 3 سال دیگر سرکار هستند و جفت مجالس آمریکا مخالف برجام هستند. دوستان بار را روی دوش کسی گذاشته‌اند که رئیس‌جمهور فعلی آمریکا است و حداکثر یکسال دیگر رئیس جمهور آمریکاست.

وی افزود: مگر مجلس آمریکا برجام را تصویب کرده که این‌ها می‌خواهند از شما تصویب بگیرند؟ حرف عزیزان این است که حتما در روز توافق اجرا خواهند کرد، منتظر شما هم نماندند و این حرف اشتباهی است که دولت منتظر مجوز مجلس است. اگر منتظر مجوز مجلس بودند، لایحه ارائه می‌کردند، اما یک نفر از اعضای دولت آیا گفته که ما منتظر مجلسیم؟ حتی بعد از فرمایشات حضرت آقا نیز همچنین اتفاقی نیفتاده است.

این نماینده مخالف تصویب طرح برجام به نقل سخنان اخیر وندی شرمن، عضو ارشد تیم مذاکره کننده آمریکا پرداخت و اظهار داشت: وی گفته هیچ‌یک از بخش‌های طرح‌ فوریتی مجلس مانع اجرایی شدن برجام نیست که نیاز امروز ما و مورد تاکید کاخ سفید باشد.

روحانی بسیار دوست دارد روز اجرای برجام پیش از برگزاری انتخابات مجلس باشد تا مردم ایران شاهد برداشته شدن تحریم‌ها باشند. او امیدوار است که این مسئله بر مسائل انتخابات تاثیر بگذارد.

وی همچنین گفته حتی اگر تحریم‌ها برداشته شود، به غیر از تحریم‌هایی چون هواپیما، پسته، خاویار و فرش فعالان اقتصادی آمریکا اجازه نخواهند داد با ایران تجارت داشته باشند. خب اگرذ دروغ است یکی حرف‌های شرمن را تکذیب کند.

بذرپاش افزود: ما رفتیم با بورکینافاسو توافق کردیم؟ شرمن که خودش مسئول مذاکره کننده است دارد این حرفها را می‌زند و تکذیب می‌کند، آیا ما نباید حساس باشیم که بعد از اجرای برجام چه میزان تحریم‌ها می‌ماند؟ اگر طرف تحریم‌ها را به بهانه حقوق بشر و یا حمایت از تروریست برگرداند، تکلیف چیست؟ ما بگوییم چون فلان عضو تیم مذاکره کننده حرفی را زده پس تمام است چند سال دیگر نه تیم مذاکره کننده و نه ما و نه شما و نه دولت است همه عوض می‌شوند این سند است که می‌ماند و این‌ها در کمتر از دو ساعت در کمیسیون این طرح را بررسی می‌کنند و کمیسیون اصلی را که در 50 روز بررسی کرده کنار می‌گذارند.

وی گفت: اینکه گفته می‌شود برجام حفره‌های امنیتی دارد آیا نباید برای ‌آن راه‌حلی ببینیم؟ ما طرح صیانت را تصویب کردیم و اجرا نشد حالا این طرح را شما تصویب می‌کنید و اجرا نمی‌کنند پس شما چرا اصرار می‌کنید که چیزی را تصویب کنید که اجرا هم نمی‌‌کنند بزرگواران کسی منتظر شما نیست. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار