رئیس کمیسیون ویژه گفت: دبیر شورای عالی امنیت ملی طی تماس با دفتر لاریجانی خواستار خروج این طرح از دستور کار شده است.

شورای عالی امنیت ملی خواستار خروج طرح برجام از دستور کار مجلس استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در صحن علنی امروز یکشنبه 19 مهرماه در جریان رسیدگی به طرح اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام، علیرضا زاکانی در تذکری آیین‌نامه‌ای اظهار کرد: در جریان رسیدگی به موضوع طرح و برخورد مبهم و عدم انعکاس آن به کمیسیون تخصصی توسط هیئت رئیسه تذکر می‌دهم.

وی تأکید کرد: کمیسیون برجام 40 روز شبانه روزی تلاش کرد تا ابعاد پیچیده برجام را بررسی کند و به یک گزارشی برسد که مبتنی بر قواعد کمیسیون‌های مجلس باشد . 

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر خطاب به لاریجانی بیان داشت: شما طرحی را که از دو ماه قبل آماده کرده بودید به دو فراکسیون محول کردید، فراکسیون اصولگرایان با اهتمام به اینکه این یک مشکل ملی است و باید تفاهم کرد برخی نکات مورد نظر خود را اعلام اما دراین طرح حذف شد.

زاکانی با بیان اینکه ما در صحن مجلس سکوت کردیم چون می‌ خواستیم براساس ماده 145 قانونی عمل کنیم گفت: این طرح بیشتر به یک بیانیه شبیه است و طرحی است که وندی شرمن آن را تأمین کننده تمام خواسته‌های آمریکا نامیده است. 

رئیس کمیسیون ویژه اعلام کرد: مجلس ایران زیربار این ننگ نمی‌رود و شما (لاریجانی) از دو فراکسیون و دبیرخانه برای این طرح هزینه کردید.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تصریح کرد: دبیرخانه اشکالات جدی را به این طرح گرفته که دست خط آن در اختیار بنده است و در نهایت برخلاف قانون قبل از کمیسیون‌های فرعی این طرح را به کمیسیون امنیت محول کردید.

وی در ادامه افزود: کمیسیون امنیت با اندکی تغییرات به صحن منعکس کرد که این به صلاح مملکت نیست و باید شما تجدیدنظر کنید.

زاکانی با بیان اینکه از دیروز به بنده اعلام شد که دبیرخانه به دنبال تفاهم است گفت: بنده صبح به دبیرخانه رفتم که در همان زمان دبیر شورای عالی امنیت ملی زنگ زد و از مسئول دفتر شما خواست که این طرح را از دستور کار خارج کند.

رئیس کمیسیون ویژه با تأکید بر اینکه کشور نیاز به تفاهم دارد اظهار داشت: کشور نیاز به ضدیت ندارد ما مکمل دولت هستیم و امروز هستیم اما در آینده ظریف ، لاریجانی و ما نخواهیم بود. 

زاکانی خاطر نشان کرد: خواهش می‌کنم به این تذکر دقت کنید و این طرح را از دستور کار خود خارج کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار