کاروان دانش‌آموزان دختر آمل به راهیان نور اعزام شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ مدیر آموزش و پرورش آمل از اعزام 320 دانش‌آموز دختر این شهرستان به اردوی راهیان نور غرب کشور خبر داد.

حمید محمدنسب در مراسم نخستین اعزام دانش‌آموزان شهرستان با بیان اینکه اردوی راهیان نور دانش‌آموزی تاثیر بسیار زیادی در بین دانش‌آموزان دارد،گفت: این اردو می‌تواند با نمایش مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور، یادآور رشادت و دلیرمرد مردان و زنان غیور این مملکت باشد.

وی با تاکید بر اینکه شهدا برای اقتدار، امنیت و آرامش کشورمان تمام هستی خود را در راه خداوند اهدا کردند و امروزه ما باید پیرو آنها باشیم، افزود: امروزه نیز با اعزام دانش‌آموزان به راهیان نور موجب فرهنگ‌سازی این ایستادگی‌ها و مقاومت‌ها در مقابل دشمنان اسلام می‌شود.

محمدنسب با بیان اینکه امسال حدود 60 هزار دانش‌آموز مشغول هستند، بیان  کرد: امروزه در این اردو دانش‌آموزان به دو منطقه جنگی و عملیاتی جنوب و غرب کشور اعزام می‌شوند.

مدیر آموزش و پرورش آمل ادامه داد: در نخستین اعزام به راهیان نور دانش‌آموزی دانش‌آموزان آملی تعداد 320 دانش‌آموز دختر مقطع متوسطه در قالب هشت دستگاه اتوبوس راهی می‌شوند.

وی اضافه کرد: مراحل دیگر اردوی راهیان نور دختر و پسر مقطع متوسطه این شهرستان در ادامه سال تحصیلی جدید به مناطق عملیاتی و جنگی غرب و جنوب کشور با همکاری مسئولان و مدیران مدارس اجرایی می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر آمل از اجرای طرح دست های مهربان در این شهرستان همزمان با روز جهانی و هفته ملی کودک (15 تا 21 مهر) خبر داد.به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر مازندران جمشید نیک زاد با اعلام این خبر افزود: طرح دست های مهربان همزمان با  سراسر کشور و با محوریت اهدای عروسک ها و اسباب بازی های سالم به کودکان مناطق کمتر برخوردار، با برپایی چادر و حضور اعضای جوانان در جمعیت هلال احمر این شهرستان برگزار شد؛ که با استقبال خوبی از سوی کودکان شهر مواجه گردید.

رئیس جمعیت هلال احمر آمل با اشاره به تخصصی بودن طرح دست های مهربان، این طرح را برگرفته از اصول و اهداف جمعیت هلال احمر دانسته و گفت: کودکان با اهدا عروسک ها و اسباب بازی های سالم خود در واقع تمرین فرهنگ نیکوکاری را از کودکی انجام میدهند و بی شک این امر باعث تقویت حس نوعدوستی در میان کودکان میشود.

این مسئول با اشاره به همزمانی هفته کودک با هفته کاهش بلایای طبیعی گفت: در این راستا و با هدف آموزش کمک های اولیه به کودکان، اعضای جوان و مربیان امدادی این جمعیت در مراسمی که به همین مناسبت برگزار شده بود حضور یافته و به آموزش کمک های اولیه به کودکان پرداختند که با توجه به شور و اشتیاق کودکان جهت فراگیری این آموزش ها مقرر شد در سطح مهدکودک ها و مدارس ابتدایی این شهرستان برگزار شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.