نخستین نماز جمعه در شهر هچیرود شهرستان چالوس اقامه شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ امام جمعه شهر هچیرود در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر هچیرود که برای نخستین‌بار گفت: با توجه به اینکه اصل ما ولایت‌فقیه بوده و تبعیت از ایشان واجب است، بنابراین هر حزبی که با ولی‌فقیه زاویه داشته باشد مورد قبول ما نیست.

حجت‌الاسلام رسولی با تاکید بر داشتن تقوای الهی تصریح کرد: تقوا امری درونی و برخاسته از فطرت انسان‌ها است و لازمه زندگی هر فردی داشتن تقوا میباشد

وی با بیان اینکه نماز جمعه ذکرالله است،افزود: یکی از دلایلی که کیفیت نماز جمعه را با دیگر نمازها متمایز کرده، ایراد خطبه در نماز است.

امام جمعه شهر هچیرود حقیقت تفاوت نماز جمعه را در خطبه‌های آن خواند و گفت: نماز جمعه نمازی حکومتی است، نماز حکومتی نمازی است که حاکم اسلامی باید مجوزش را صادر کند و مشروعیت نماز به اذن حاکم دین و ولی‌فقیه است.

رسولی به اهمیت نماز جمعه در مقایسه با سایر نمازها اشاره کرد و ادامه داد:نماز جمعه فوق تمام عبادتها بوده٬تنها نمازی استکه با حضور جمع زیادی از نمازگزاران اقامه می‌شود٬ علاوه بر آن بر اقامه نماز جمعه در قرآن تاکید فراوان شده است .

وی با اعلام اینکه به هیچ حزب، گروهی وابسته نیستم،تصریحکرد:بدون شک همه چیز و مشروعیت تمام احکام و قوانین نظام بعد از دین با ولی فقیه سنجیده می شود.

رسولی با تاکید بر اینکه در تمام مسائل کشور در موازات فرمایشات رهبری بوده،به بحث مذاکرات هسته‌ای اشاره داشت و افزود: اگر تاکنون تن به مذاکره با آمریکای ملعون ندادیم، اولاً در قالب 1+5 بوده و ثانیا این نشست ها بر اساس فرمایشات رهبری تنها در بحث هسته‌ای است.

حجت الاسلام رسولی با اشاره به اینکه چشم و گوش ما به فرمایشات مقام معظم رهبری است، در ادامه افزود: ما از هیچ گروه خاصی حمایت نمی‌کنیم مگر اینکه بدانیم در راستای ولایت‌فقیه و برای وحدت مردم در راه اسلام قدم برمی‌دارند.

یاداور می شود حجت‌الاسلام سیدمجتبی رسولی پیش از این،امام جمعه شهر سورک مرکز شهرستان میاندورود بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.