دکتر خاکی با «پنجره» به تئاتر باران می‌آید

دکتر محمدرضا خاکی کارگردان تئاتر و استاد دانشگاه با نمایشنامه «پنجره» اثر امانوئل روبلس به تئاتر باران می‌آید.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی تئاتر باران؛ نمایشنامه «پنجره» نوشته امانوئل روبلس رمان‌نویس و نمایشنامه‌نویسی است كه خاكی دو نمایشنامه از او را در دست چاپ دارد و قرار است «پنجره» جمعه 24مهر در فستیوال نمایشنامه‌خوانی تئاتر باران اجرا شود.

خاکی که کارگردانی این اثر را به عهده دارد در همین زمینه گفت: بازیگرانی همچون بهاره کاتوزی، شهره سلطانی، وحید نفر و بهمن عباسپور به عنوان نقش‌خوان در این اجرا حضور دارند.

این مدرس دانشگاه در همین زمینه می‌گوید: نمایشنامه‌خوانی برای معرفی اثر است و در اروپا نمایشنامه‌خوانی با هدف معرفی اثر برگزار می‌شود. در واقع همیشه اول اثر اجرا و بعد به صورت كتاب منتشر می‌شود. امیدوارم من هم بتوانم روز جمعه قبل از نمایشنامه‌خوانی و هم در مقدمه‌ای كه برای كتاب نوشته‌ام معرفی مختصری از او انجام دهم.

وی در همین زمینه می‌گوید كه این آثار را سال‌ها پیش و در پی درخواستی از سوی استاد انتظامی ترجمه كرده است. «استاد انتظامی یک‌بار گفتند كاش نمایشی بود كه من دوست داشتم و می‌توانستم در آن بازی كنم و دوباره به صحنه بروم. چیزی حدود ١٠ سال پیش. دو نمایشنامه از امانوئل روبلس را پیدا كردم به نام‌های «جزیره برهوت» و «پنجره» كه ترجمه كردم و بردم خدمت آقای انتظامی. ایشان هم خیلی استقبال كردند و حتی همفكری‌هایی هم برای اجرا كردند كه بعدها متاسفانه شرایط ایشان تغییر كرد و امكان این همكاری فراهم نشد»

لازم به ذکرست که فستیوال نمایشنامه‌خوانی باران در نخستین گام پذیرای ١١ گروه نمایشی است كه از ۲۰ الی ۳۰ مهر هر روز ساعت ۱۶ در این مجموعه خوانش می‌شوند. در این فستیوال آثاری از نیل سایمون، تنسی ویلیامز، امانوئل روبلس، كلیفورد اودتس، آرتور كوپیت، ژان راسین و... به كارگردانی محمدرضا خاكی، مسعود دلخواه، بهرام سروری‌نژاد، هادی احمدی، مهدیه پورقلی، مریم باقری، زری كریمی، مینا محترمی، آیدین طهرانی، داوود نامور خوانش می‌شود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار