مجید آقا بابایی اعلام کرد: فعالیت‌های گمرکی و بازرگانی در مرز پرویزخان در خاک جمهوری اسلامی ایران در حال انجام است و مشکلی وجود ندارد.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان مجید آقا بابایی مدیر کل امور مرزی وزارت کشور اظهار داشت: در حال حاضر هیچ مشکلی در انجام فعالیت‌های گمرکی اداری بازرگانی در خاک ایران وجود ندارد و انجام امور بازرگانی حتی برای کارگزاران عراقی در مرز ایران بلامانع است.

وی تاکید کرد: به دلیل انسداد این مرز، در حال حاضر تردد خودروها متوقف شده است و همه خودروها به‌ویژه کامیون‌های حامل بار که از روز شنبه کار اسنادی خروج از کشور را به اتمام رسانده بودند، قادر به تردد نیستند.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور یادآور شد: این خودروها هم اینک بر روی پل مرزی متوقف هستند و پذیرش از سوی مرز عراق وجود ندارد.

آقابابایی، علت انسداد مرز پرویز خان را اعتصاب کارگزاران و کارکنان عراقی به دلیل به تعویق افتادن چهار ماهه پرداخت حقوق آنان بیان کرد.

وی زمان بازگشایی مرز پرویزخان در خاک عراق را نامشخص عنوان کرد و گفت: براساس اطلاعات دریافتی انسداد این مرز طولانی نخواهد بود.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور تاکید کرد: در حال حاضر مسوولان ایرانی در تلاش هستند تا با تعامل طرف عراقی مرز پرویزخان را بازگشایی کنند.

در روزهای اخیر تجمع‌هایی در اقلیم کردستان در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق کارمندان و ادامه اختلافات سیاسی احزاب بر سر مسایلی از جمله ریاست اقلیم کردستان در شهرهای مختلف این اقلیم از جمله در استان سلیمانیه برگزار شد.

به گفته فرماندار قصرشیرین، صادرات کالا به اقلیم کردستان به دلیل اعتراض‌های مردمی در عراق متوقف شده است.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از 27 هزار نفر جمعیت دارای 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق و دو مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان است.

بیش از 50 درصد کل صادرات کشورمان به عراق از طرق مرز پرویزخان انجام می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار