مداح گفت: به رغم اینکه دختران تکواندوکار ما شانس کسب سهمیه از طریق رنکینگ در گرند پری ها را ندارند با شرکت در این رقابت ها بدنبال آمادگی بیشتر برای حضور در مسابقات قاره ای و کسب سهمیه المپیک هستیم.

مینو مداح سرمربی تیم ملی تکواندوی دختران در گفتگو با خبرنگار رزمی و کشتی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: با توجه به اینکه رقابت های گرندپری از سطح کیفی بسیار بالایی برخوردار است، و 31 تکواندوکار برتر رنکینگ المپیکی در این مسابقات شرکت می کنند. این بهترین شرایط برای تکواندوکار دختر کشورمان محسوب می شود که با وجودیکه شانس بدست آوردن سهمیه المپیک از طریق رنک را از دست داده اند، اما با حضور در این پیکارها بهترین آمادگی را برای حضور در مسابقات قاره ای که فروردین سال آینده در فیلیپین برگزار می شود را کسب کنند و در فیلیپین سهمیه المپیک را کسب کنند.

وی در پاسخ به اینکه شانس کسب سهمیه المپیک برای دختران تکواندوکار کشورمان چقدر است، گفت: به طور حتم پیش بینی این مسائل بسیار دشوار است ،اما بسیار خوش بین هستم  که دو سهمیه المپیک را در فیلیپین کسب کنیم.

وی خاطر نشان کرد: از دی ماه سال گذشته در اردوی آماده سازی به سر می بریم و رقابت های بسیاری را همچون مسابقات جهانی و مسابقات دانشجویان جهان را پشت سر گذاشتیم.

همچنین حضور در اصلی ترین رقابت های تکواندو (گرند پری ) که برای نخستین بار شرکت کردیم و در مرحله اول که در مسکو برگزار شد و موفق به کسب مدال طلا توسط کیمیا علیزاده شدیم که با پشت سر گذاشتن قهرمانان به نام دنیا بسیار خوش درخشید و همچنین حضور در گرند پری ترکیه که با وجودیکه موفق به کسب مدال نشدیم اما دختران تکواندوکار کشورمان عملکرد بسیار خوبی داشتند. تا جاییکه اکرم خدابنده با وجود اینکه دچار مصدومیت شد اما موفق شد تا دو حریف قدرتنمد چینی و مکزیکی را مغلوب کند. 

وی افزود: تمامی این رقابت ها و تمرینات سخت و فشرده ای را که پشت سر گذاشتیم با هدف کسب سهمیه المپیک است که امیدوارم به این مهم دست یابیم.

گفتنی است : شکرانه ایزدی و کیمیا علیزاده تکواندوکاران تیم ملی کشورمان هستند که با هدایت مینو مداح بامداد چهارشنبه 24 برای حضور در مرحله سوم رقابت های گرند پری عازم منچستر می شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار