ساری ؛

بازدید رییس سازمان محیط زیست از تالاب میانکاله

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از ضلع جنوبی تالاب بین‌المللی میانکاله بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، معصومه ابتکار و هیئت همراه در حال بازدید از ضلع جنوبی تالاب بین‌المللی میانکاله هستند تا روند حفاظت از این بخش را بررسی کنند.

وی با اشاره به ساخت و سازهایی که با هدف گردشگری در نزدیکی این تالاب انجام شده است، بر ضرورت حفاظت بیشتر از این محور تأکید کرد. ضلع جنوبی تالاب بین‌المللی میانکاله از سال‌ها پیش محل مناقشه برای ایجاد جاده دسترسی به دریا و بندر امیرآباد بوده است که با کارشناسی‌ها و تحقیقات انجام‌ شده و مغایرت آن با ضوابط زیست‌محیطی، ساخت چنین راهی با مخالفت سازمان محیط زیست روبه‌رو شد.

اکنون در ضلع جنوبی این تالاب که بخشی از آن برای مقاصد گردشگری به «دریای چهار فصل» معروف شده است، به اصرار برخی افراد ذی‌نفوذ منطقه، دکه‌های کوچکی مستقر شده که نمای نازیبایی را به این طبیعت بکر داده و مورد انتقاد دوستداران محیط زیست است.

با این اوصاف، امیدواریم که با بازدید معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از این ذخیره‌گاه زیست‌کره شاهد اتفاقات خوشایندی در این نقطه از تالاب بین‌المللی میانکاله باشیم.

یکی از مهم‌ترین دلایلی که امروز، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست را برای بازدید از دریای چهار فصل در بهشهر ترغیب کرد، در خطر خشکسالی قرار داشتن تالاب بین‌المللی میانکاله است که قرار شد پس از بررسی دقیق، پیشنهاداتی در این زمینه ارائه شود.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: سازمان ، محیط ، زیست ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.