یکی از خدمات بانکداری الکترونیکی، موبایل بانک است که افراد از طریق این سامانه میتوانند از تلفن همراه خود جهت انجام امور بانکی استفاده نمایند.

به گزارش گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بانکداری با تلفن همراه سامانه ای است که از طریق تلفن همراه می توان عملیات بانکی را انجام داد. ابتدا میبایست نرم افزاری را روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایید و بدون نیاز به مراجعه به بانک در هر ساعتی از شبانه روز عملیات بانکی را انجام دهید.


درگاه موبایل بانک


شیوه‎ای نوین در عرصه خدمات بانکی تلفن همراه می باشد که بسیار مورد توجه اساسی قرار گرفته است و خدماتی اعم از عرضه خدمات مالی و بانکی با استفاده از تلفن‎های همراه  صورت می پذیرد البته استفاده از تلفن‎های همراه برای انجام عملیات بانکی و مالی، چند سالی است که پیشرفت نموده و کاربران استفاده از این نرم‎افزارها روز به روز افزایش می‎یابند.

خدمات بانکی که با تلفن همراه در ایران میتوانید انجام دهید:

- امکان پرداخت انواع قبوض از طریق تلفنهای همراه در قالب موبایل بانک
- خدمات چک
- مشاهده وضعیت بازار اوراق بهادار و انتقال خرید و فروش اوراق بهادار از طریق تلفن همراه اینترنت
- خرید از فروشگاه‌ها، پرداخت هزینه‌ها در هتل‌ها و سایر مراکز خدماتی
- امکان دریافت انواع اطلاعات مربوط به حساب مشتری



درگاه موبایل بانک


شیوه ای رایج در تجارت الکترونیک، همراه بانک یا موبایل بانکینگ است و در ایران هر چند در سطح محدود شروع شده است اما به دلیل عدم آشنایی اندک مردم با این خدمات از تمام ظرفیت های ایجاد شده استفاده نمی گردد. بانکداری مبتنی بر موبایل یا موبایل بانکینگ یکی از جنبه‎های پذیرش تکنولوژی است که امکان دستیابی مشتریان به حساب‎هایشان را به صورت آنلاین فراهم کرده و از نظر هزینه مقرون به صرفه است.

جالب است بدانید استفاده از نرم افزار اختصاصی بانک مورد نظر همچنین اینترنت، موبایل و خودپردازها برای انجام امور بانکی باعث رشد نظام بانکداری می در سیستم بانکداری موبایلی هزینه‎های نظام بانکی نسبت به بانکداری سنتی به طور فاحشی کاهش می‎یابد. بانکداری مبتنی بر موبایل یا موبایل بانکینگ یکی از جنبه‎های پذیرش تکنولوژی است که امکان دستیابی مشتریان به حساب‎هایشان را به صورت آنلاین فراهم کرده و از نظر هزینه مقرون به صرفه است.

در سیستم موبایل بانک ممکن است اشتباهاتی و یا سوء استفاده‎هایی انجام شود و سرمایه افراد به خطر بی افتد. نقل و انتقالاتی که از طریق موبایل انجام می‎گیرد ممکن است برای افراد مشکلاتی را بوجود بیاورد بنابراین مراقب حفظ اطلاعات مالی ذخیره شده خود در گوشی تلفن همراهتان باشید.


درگاه موبایل بانک


مزایای بانکینگ موبایل نسبت به بانکینگ online:

1-کارشناسان به آینده بانکینگ موبایل بسیار خوش بین هستند.

2-حمل یک تلفن همراه بسیار آسان تر از حمل یک لپ تاپ است.

3-بانکینگ موبایل ایمن تر از بانکینگ online شناخته شده است.

4-بزرگ ترین خطر سیستم های online مانند ویروس.تراوا یا دیگر نرم افزارهای رباینده اطلاعات در تلفن های همراه وجود ندارد بنابراین خطر آلودگی موبایل در مقایسه با کامپیوتر بسیار کمتر است.

5-هزینه دسترسی به بانکینگ موبایل از بانکینگ online کمتر است. زیرا با استفاده از آن دیگر کامپیوتر نیاز نداریم.

آینده موبایل بانكینگ و پرداخت همراه در رابطه با تجارت الكترونیكی به صورتی است که شبكه جهانی موبایل یك پل جهانی برای بانكداری و تجارت الكترونیكی كارا و ایمن میباشد و برخی از كارشناسان تخمین زده‌اند كه پرداخت‌هایی كه از طریق تلفن همراه انجام می‌شود در چند سال آینده به سطح 2/4 میلیارد دلار در سال خواهد رسید.

در کل خدماتی که با موبایل بانک ارائه می‌شود، بیشتر از آن چیزی است که در موارد فوق ذکر شد. از جمله دیگر خدمات عرضه شده به مشتریان می‌توان به امکان دریافت وجه حقوق و دستمزد، امکان دریافت وضعیت انواع حساب‌ها در زمان‌های دلخواه، اشاره کرد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/









اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار